Hans Allmér
UniversitetslektorMitt arbete består av undervisning i marknadsföring, handel och affärer. Det innefattar också forskning och samarbete med det omgivande samhället samt uppdragsutbildning som innebär att utveckla akademiska färdigheter hos medarbetare inom den privata och offentliga sektorn.
Hösten 2018 lade jag fram jag min doktorsavhandling med titeln "Servicescape for Digital Wellness Services for Young Elderly" vid Åbo Akademi, Åbo, Finland. Min forskning fokuserar på marknadsföring och informationssystem / informationsteknik (IS / IT). Detta inkluderar forskning inom service, servicescape, digital servicescape och digital wellness services.
Vi är kvalitetscertifierade
Ekonomihögskolan och Linnéuniversitetet är ackrediterade av The Association to Advance Collegiate Schools of Business; AACSB.
Publikationer
Artikel i tidskrift (Refereegranskat)
-
Allmér, H., Marcusson, L. (2018). Altruistic young elderly in Sweden : a pilot study. International Journal of Business and Management Invention (IJBMI). 7 (5). 66-79.
Status: Publicerad
Konferensbidrag (Refereegranskat)
- Sell, A., Jeansson, J., Helmefalk, M., Allmér, H., Marcusson, L. (2023). Conceptualizing information systems as biological ecosystems - a ”new” vocabulary for speaking of information systems. 36th Bled eConference – Digital Economy and Society: The Balancing Act for Digital Innovation in Times of Instability : June 25 – 28, 2023, Bled, Slovenia, Conference Proceedings. 647-662.
- Allmér, H. (2018). Digital wellness services' servicescape for young elderly. 31th Bled eConference Digital Transformation - Meeting the Challanges,Conference Proceedings. 159-170.
- Allmér, H., Råberg, M. (2013). Young-elderly and digital use. .
- Allmér, H., Råberg, M. (2013). Young-elderly and digital services. .
Kapitel i bok, del av antologi (Refereegranskat)
- Allmér, H. (2014). E-servicescape is Plausible. IRIS Selected Papers of the Information Systems Research Seminar in Scandinavia : Issue nr 5 (2014). IRIS Association.
Bok (Övrigt vetenskapligt)
- Allmér, H., Marcusson, L. (2022). Storytelling : Strukturerat berättande från lägerelden till det digitala rummet. Lund, Studentlitteratur AB.
Kapitel i bok, del av antologi (Övrigt vetenskapligt)
- Allmér, H. (2020). Servicescape Is. Utilizing Gamification in Servicescapes for Improved Consumer Engagement. Hershey, IGI Global. 1-23.
- Allmér, H. (2013). Marknadsföring i företag : Låtsaskunder. Marknadsföring : Teori, strategi och praktik. Harlow, England, Pearson Education Academic Publisher. 343-343.
- Allmér, H. (2013). Marknadsföring i företag : Mystery Shopping. Marknadsföring : Teori, strategi och praktik. Harlow, England, Pearson Education Academic Publisher. 338-338.
- Allmér, H. (2011). Mystery shopping. Principles of Marketing : Swedish edition. Harlow, England, Pearson Education Academic Publisher. 350-351.
- Allmér, H. (2011). Phantom shoppers. Principles of Marketing : Swedish Edition. Harlow, England, Pearson Education Academic Publisher. 360.
Doktorsavhandling, sammanläggning (Övrigt vetenskapligt)
- Allmér, H. (2018). Servicescape for Digital Wellness Services for Young Elderly. Doctoral Thesis. Åbo, Åbo Akademi University Press. 236.
Bok (Övrigt (populärvetenskap, debatt))
- Manniche, J., Topsø Larsen, K., Brandt Broegaard, R., Holland, E., Dziadkiewicz, A., et al. (2017). Destination: A circular tourism economy : a handbook for transitioning toward a circular economy within the tourism and hospitality sectors in the South Baltic Region. Denmark, Centre for Regional and Tourism Research.