Publications
Article in journal (Refereed)
-
Hedlin, M., Frank, E. (2022). ’They want a reply immediately!’ : Teachers talk about contact between home and school.. Journal of Teacher Education and Educators. 11 (2). 269-288.
Status: Published -
Alatalo, T., Meier, J., Frank, E. (2017). Information Sharing on Children’s Literacy Learning in the Transition From Swedish Preschool to School. Journal of Research in Childhood Education. 31 (2). 240-254.
Status: Published -
Alatalo, T., Meier, J., Frank, E. (2016). Transition between Swedish preschool and preschool class : a question about interweaving care and knowledge. Early Childhood Education Journal. 44 (2). 155-167.
Status: Published -
Frank, E., Torpsten, A. (2015). One-to-one computer and language development in a multilingual classroom. US-China Education Review A. 5 (2). 77-91.
Status: Published -
Alatalo, T., Meier, J., Frank, E. (2014). Överlämningar från förskola till förskoleklass. Forskning om undervisning och lärande. (13). 30-52.
Status: Published
Conference paper (Refereed)
- Frank, E., Hedlin, M., Klope, E. (2022). Blir lärare servicepersonal när föräldrar blir kunder?. .
- Frank, E., Herrlin, K. (2017). Skriftspråksutveckling i förskolklass. Skriv! Les!, Trondheim, Norweig, 9-11/05, 2017.
- Frank, E., Torpsten, A. (2013). En-till-en-datorer och skrivutveckling i flerspråkiga klassrum.. .
- Frank, E., Alatalo, T. (2013). Exchange of information on children’s linguistic development in the transition from preschool to preschool class. A pilot study.. .
- Herrlin, K., Frank, E. (2011). Skriving i lærerutdanningene - Studenter minns mötet med skriftspråket.. .
- Frank, E. (2010). On the Importance of a Safe School and Classroom Climate for Student Achievement in Reading Literacy..
- Frank, E., Rosén, M. (2009). Effects of a safe school and classroom climate on reading achievement within and between classes in primary school.. .
- Frank, E., Rosén, M. (2008). On the Importance of Parental Participation for Student Achievement in Reading Literacy. .
- Frank, E., Rosén, M. (2008). A two-level analysis of reading achievement in grade 3 in Sweden; the impact of teacher competence and student cultural cap. .
- Frank, E., Herrlin, K. (2006). Den motsägelsefulla distansutbildningen..
- Frank, E., Herrlin, K. (2006). Den motsägelsefulla distansutbildningen. .
- Frank, E., Emilson, A., Herrlin, K. (2005). Om ni säger vetenskapligt en gång till så spyr jag, examensarbete i den nya lärarutbildningen. .
Chapter in book (Refereed)
- Frank, E., Herrlin, K. (2020). Skrivandets hantverk. Skrivundervisningens grunder. Stockholm, Gleerups Utbildning AB. 153-168.
- Frank, E., Herrlin, K. (2016). Avkodning. Läsundervisningens grunder. Gleerups Utbildning AB. 55-70.
- Herrlin, K., Frank, E. (2016). Fonologisk medvetenhet. Läsundervisningens grunder. Gleerups Utbildning AB. 41-54.
Conference paper (Other academic)
- Frank, E., Hedlin, M. (2019). Lärare om föräldrars förändrade attityder : Brist på respekt för professionen. .
- Alatalo, T., Frank, E. (2013). Divergent views among Swedish preschool teachers and primary school teachers regarding exchange of information on children's linguistic development in the sensitive transition from preschool to school. .
- Frank, E., Herrlin, K. (2013). Lärarstudenters språkliga medvetenhet.. .
- Frank, E., Herrlin, K. (2013). Teacher students' understanding of, and knowledge about, linguistic awareness. .
- Frank, E. (2011). Teacher competence. Multilevel construct - multilevel analysis.
- Herrlin, K., Frank, E. (2010). Se och hör i när och fjärran. .
- Frank, E. (2010). Home and school cooperation - an indicator of teacher competence..
Book (Other academic)
- Herrlin, K., Frank, E., Ackesjö, H. (2019). Förskoleklassens didaktik : Möjligheter och utmaningar. Stockholm, Natur och kultur.
- Herrlin, K., Frank, E. (2018). Språkutvecklande aktiviteter : – en idébank. Stockholm, Natur och kultur.
- Herrlin, K., Ackesjö, H., Frank, E. (2012). Förskoleklassens Didaktik : Möjligheter och utmaningar. Stockholm, Natur och kultur.
Chapter in book (Other academic)
- Frank, E. (2015). Att tillgodose ett intresse utan att skada ett annat. Forskare bland personal och elever : Forskningssamarbete om språk- och identitetsutveckling på en flerspråkig skola. Växjö, Linnaeus University Press. 57-68.
- Bergh Nestlog, E., Emilson, A., Frank, E., Folkesson, A., Herrlin, K. (2007). Så här gjorde vi! : Erfarenheter från ett arbetslag. "Säjer dom vetenskapligt en gång till så spyr jag!" : Erfarenheter av att handleda examensarbeten. Kalmar, Institutionen för Hälso- och Beteendevetenskap, Högskolan i Kalmar.
Doctoral thesis, monograph (Other academic)
Report (Other academic)
- Frank, E., Herrlin, K. (2006). När och fjärran : en studie kring genomströmning i utbildning på distans. Humanvetenskapliga institutionen. 58.
- Frank, E., Herrlin, K. (2006). När och fjärran – En studie kring genomströmning i utbildning på distans. Rapport från Institutionen för Hälso- och Beteendevetenskap, 2006:1..
Other (Other academic)
- Herrlin, K., Frank, E. (2018). Konsten att få tänk på pränt. Stockholm, Skolverket. 1.
- Frank, E., Herrlin, K. (2018). Stavning – bokstavlig begrundan : [ ingår i Lärportalens modul Språk-, läs- och skrivutveckling (Läslyftet), Tidig skrivundervisning, Del 2: Stavning - bokstavlig begrundan, årskurs F-3 ]. Stockholm, Skolverket. 14.
- Frank, E., Herrlin, K. (2017). Utmaningar och motivation i läsundervisningen : [ ingår i Lärportalens modul Språk-, läs- och skrivutveckling (Läslyftet), Tidig läsundervisning, Del 8: Utmaning och motivation i läsundervisning, årskurs F-3 ]. Stockholm, Skolverket. 13.
Conference paper (Other (popular science, discussion, etc.))
Book (Other (popular science, discussion, etc.))
- Herrlin, K., Frank, E. (2014). Förskoleklassens metodik : Språkande, skrivande och läsande. Stockholm, Natur och kultur.
Chapter in book (Other (popular science, discussion, etc.))
- Frank, E. (2012). Förord - Att erövra skriftspråket : en utmaning för barn och lärare. Vips Lärarhandbok. Liber. 4-5.