Publications
Chapter in book (Other academic)
-
Edvinsson, E. (2019). Den höga efterfrågan, väntetid och prioriteringsbehov. Hur kan vi tänka och göra?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 49-60.
-
Edvinsson, E., Sandahl, A. (2019). Hur presenteras utredningsresultat för barn och ungdomar?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 189-194.
-
Edvinsson, E., Larsson, R. (2019). Vem diagnostiserar?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 173-175.
-
Edvinsson, E. (2019). Vem gör utredningsarbete? Teamutredning?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 37-39.
-
Edvinsson, E. (2019). Vilka formulär kan användas i utredningsarbetet?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 75-79.
-
Edvinsson, E. (2019). Hur går startsamtalet till?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 69-73.
-
Edvinsson, E., Sandahl, A. (2019). Hur inhämtar man information från förskolan eller skolan? När och hur görs förskole- eller skolobservation?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 157-164.
-
Edvinsson, E., Larsson, R., Månsson, G. (2019). Hur kan erfarenheter från utredning av barn användas vid utredning av vuxna?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 201-203.
-
Carlsson, C., Edvinsson, E. (2019). Vilken positiv växelverkan finns mellan familjebehandling och utredningsarbete?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 195-199.
-
Edvinsson, E., O'neill, M. (2019). Hur beskrivs psykiskt status?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 151-156.
-
Berg Ahlfors, K., Edvinsson, E. (2019). Hur genomförs bedömning av barns behov av utredning?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 61-67.
-
Edvinsson, E., Månsson, G. (2019). Hur genomförs utredningskonferens och utlåtandeskrivning effektivt och lustfyllt?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 165-172.
-
Edvinsson, E. (2019). Hur görs föräldraintervjun i utredningen?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 81-97.
-
Berg Ahlfors, K., Edvinsson, E. (2019). Hur presenteras utredningens resultat för barnets föräldrar och nätverk?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 177-187.
-
Edvinsson, E. (2019). Hur ser en ungefärlig utredningsstruktur ut - vad bör ingå?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 29-35.
-
Berg Ahlfors, K., Edvinsson, E. (2019). Hur ser vi till att göra tillräckligt bred bedömning och ta hänsyn till den höga graden av samsjuklighet?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 41-47.
-
Edvinsson, E., Sjöö, E. (2019). Psykologbedömning - hur görs den i en barnpsykiatrisk utredning?. Handbok i barn- och ungdomspsykiatriskt utredningsarbete. Lund, Studentlitteratur AB. 99-124.