Lnu.se/student
Linnaeus University
Search
Main Menu
Search
Search
Education
Research
Library
Meet Linnaeus University
Knowledge environments
Collaborate with us
A sustainable university
About Linnaeus University
Organisation
Current
Events
Conferences
Work at the university
Student
Log in
Listen
Svenska
Gunilla Gunnarsson
Senior lecturer
Department of Education and Teachers' Practice
Faculty of Social Sciences
gunilla
gunnarsson
lnu
se
+46 480-44 64 45
24054, Hus Radix, Kalmar
Save contact
Download image
Publications
Article in journal (Refereed)
Åhman, N.
,
Gunnarsson, G.
,
Edfors, I.
(2020).
Learning Study och kollegial CoRe stimulerar lärares professionella utveckling inom naturvetenskaplig undervisning
.
LUMAT : Luonnontieteiden, matematiikan ja teknologian opetuksen tutkimus ja käytäntö
. 8. 200-228.
Åhman, N.
,
Gunnarsson, G.
,
Edfors, I.
(2015).
In-service science teacher professional development
.
NorDiNa : Nordic Studies in Science Education
. 11. 207-219.
Hedlin, M.
,
Gunnarsson, G.
(2014).
Preschool student teachers, technology, and gender : positive expectations despite mixed experiences from their own school days
.
Early Child Development and Care
. 184. 1948-1959.
Conference paper (Refereed)
Doumas, K.
,
Gunnarsson, G.
(2019).
How students in teacher education reason about their teaching practices
.
.
Gunnarsson, G.
(2018).
Studenters lärande om undervisning för lärande i en lesson study
.
DEN FEMTONDE NORDISKA LÄRARUTBILDNINGSKONFERENSEN, Vasa 7-9.5.2018, Abstrakt/abstracts
. 15.
Åhman, N.
,
Gunnarsson, G.
,
Edfors, I.
(2014).
In-service science teachers’ professional development
.
.
Chapter in book (Other academic)
Gunnarsson, G.
(2014).
Artefakter som deltagare i lärprocesser
.
Lärande i handling : En pragmatisk didaktik
. Lund, Studentlitteratur AB. 129-142.
Gunnarsson, G.
(2012).
Några klassrumsinteraktioner
.
Skola och naturvetenskap : - politik, praktik, problematik i belysning av ämnesdidaktisk forskning
. Lund, Studentlitteratur AB. 113-128.
Doctoral thesis, monograph (Other academic)
Gunnarsson, G.
(2008).
Den laborativa klassrumsverksamhetens interaktioner : En studie om vilket meningsskapande år 7-elever kan erbjudas i möten med den laborativa verksamhetens instruktioner, artefakter och språk inom elementär ellära, samt om lärares didaktiska handlingsmönster i dessa möten
. Doctoral Thesis. Linköping University. 295.
Book (Other (popular science, discussion, etc.))
Lundin, M.
,
Gunnarsson, G.
(2010).
Att dirigera undervisningen i naturvetenskapliga ämnen
. Stockholm, Liber.
This website uses cookies to improve the experience for you.
Allow all cookies
Allow only necessary cookies
Read more about cookies