Publications
Article in journal (Refereed)
-
Rapp, S. (2024). The Education Act and the norms in Swedish Education : power struggles between students' knowledge development and personal development. Educational review (Birmingham). 76 (4). 938-955.
Status: Published -
Rapp, S., Aktas, V., Ståhlkrantz, K. (2022). Schoolboards' expectations of the superintendent – a Swedish national survey. Educational review (Birmingham). 74 (6). 1101-1118.
Status: Published -
Ståhlkrantz, K., Rapp, S. (2022). Leading for higher grades — balancing school leadership on the fine line between accountability and professional autonomy. International Journal of Leadership in Education. 1-21.
Status: Epub ahead of print -
Åman, P., Lindberg, Y., Rapp, S. (2021). Prövad eller beprövad? Praktiker för prövande av lärares yrkeserfaren-heter i skolan. Educare. (3). 1-31.
Status: Published -
Ståhlkrantz, K., Rapp, S. (2020). Superintendents as boundary spanners - facilitating improvement of teaching and learning. Research in Educational Administration and Leadership. 5 (2). 376-415.
Status: Published -
Lilliedahl, J., Rapp, S. (2019). The status of aesthetic education in a revised centralized curriculum : A theory-based and content-oriented evaluation of the Swedish curriculum reform Gy11. Nordic Journal of Studies in Educational Policy. 5 (1). 43-53.
Status: Published -
Rapp, S., Segolsson, M., Aktaş, V. (2017). The Director of Education and Research-Based Education : Exploring the Tensions between Policy and What Directors Actually Report. International Journal of Research and Education (IJRE). 2 (4). 1-12.
Status: Published -
Rapp, S., Segolsson, M., Kroksmark, T. (2017). The Education Act - conditions for a research-based school : a frame-factor theoretical thinking. International Journal of Research and Education. 2 (2). 1-13.
Status: Published -
Rapp, S. (2012). New wine in old bottles? A ciritique of Sweden's new national training programme for head teachers : does it strengthen or undermine school equality and student's educational rights and guarantees?. School Leadership and Management. 32 (2). 159-181.
Status: Published -
Rapp, S. (2011). The director of education as a leader of pedagogical issues : a study of leadership on municipal educational sector activities. School Leadership and Management. 31 (5). 471-490.
Status: Published -
Rapp, S. (2010). Headteacher as a pedagogical leader : a comparative study of headteachers in Sweden and England. British Journal of Educational Studies. 58 (3). 331-349.
Status: Published
Book (Other academic)
- Rapp, S. (2021). Att leda elevers kunskapsutveckling : Styrkedjan och det pedagogiska ledarskapet. Malmö, Gleerups Utbildning AB.
- Rapp, S. (2013). Rektor och lagen : en studie av skolans pedagogiska ledare. Stockholm, Norstedts Juridik AB.
- Rapp, S. (2009). Rektor och lagen : en studie av skolans pedagogiska ledare. Stockholm, Norstedts Juridik AB.
Book (Other (popular science, discussion, etc.))
- Rapp, S., Skoglund, P. (2015). Förskolans och skolans dokumentation : handbok i praktisk dokumentation. Stockholm, Norstedts Juridik AB.
- Rapp, S. (2013). Dokumentationsboken : handbok i dokumentation inom förskola och skola. Stockholm, Norstedts Juridik AB.
- Rapp, S. (2006). Är skolan för alla? : En handbok om skolutveckling och ökad måluppfyllelse. Stockholm, Norstedts Juridik AB.
Doctoral thesis, monograph (Other academic)
- Rapp, S. (2001). Rektor - garant för elevernas rättssäkerhet?. Doctoral Thesis. Örebro, Örebro universitet. 260.
Chapter in book (Other academic)
- Rapp, S. (2020). Huvudmannens roll och utmaningar enligt lag och förordning. Att leda mot skolans mål : vägval och möjligheter. Gleerups Utbildning AB. 81-96.
- Rapp, S. (2017). Skolans lagar och förordningar : det legala ramverket. Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare. Natur och kultur. 631-654.
- Rapp, S. (2014). Skolans lagar och förordningar : det legala ramverket. Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare. Stockholm, Natur och kultur. 637-661.
- Rapp, S. (2012). Skolans lagar och förordningar : det legala ramverket. Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare. Stockholm, Natur och kultur. 461-483.
- Rapp, S. (2010). Skolans lagar och förordningar : det legala ramverket. Lärande, skola, bildning : grundbok för lärare. Stockholm, Natur och kultur. 475-491.
Chapter in book (Other (popular science, discussion, etc.))
- Rapp, S., Skoglund, P. (2021). Rektorsprofessionen i ett rättsperspektiv. Att jobba som rektor : om rektorer som professionella yrkesutövare. Lund, Studentlitteratur AB. 67-78.
- Rapp, S. (2011). Skolledarskap i dag och i framtiden. Skolledarskap : en bok om att leda förskolans och skolans utvecklingsarbete. Stockholm, Norstedts Juridik AB. 231-252.
- Rapp, S. (2011). Skolledarskap - skolans inre organisation och skolans resultat. Skolledarskap : en bok om att leda förskolans och skolans utvecklingsarbete. Stockholm, Norstedts Juridik AB. 183-213.
- Rapp, S., Ståhlkrantz, K., Wargren, E. (2011). Skolledarskap och ledarskap. Skolledarskap : en bok om att leda förskolans och skolans utvecklingsarbete. Stockholm, Norstedts Juridik AB. 15-39.
- Rapp, S. (2011). Skolledaren och samverkan. Skolledarskap : om att leda förskolans och skolans utvecklingsarbete. Stockholm, Norstedts Juridik AB. 215-230.
Conference paper (Refereed)
- Ståhlkrantz, K., Rapp, S. (2023). Trust paves the way : Exploring school improvement by a multilevel system approach. .
- Ståhlkrantz, K., Rapp, S. (2023). Educational Management and Students’ Merit Values : An Understanding of the Diversified, Semi-functional School System. .
- Rapp, S., Ståhlkrantz, K. (2021). Tensions between Pedagogical Leadership and Boundary Spanning in a Multi-Level School System. .
- Ståhlkrantz, K., Rapp, S. (2021). Principals as Boundary Spanners : Balancing on the Fine Line Between Accountability and Professional Autonomy. .
- Rapp, S., Ståhlkrantz, K. (2020). Chain of Governance and Students´ Results –Boundary Spanners as Enhancers. .
- Ståhlkrantz, K., Rapp, S. (2019). The superintendent as a pedagogical leader - boundary spanning facilitating instructional leadership. .
- Rapp, S. (2018). Local school board expectations of their chief officer as a pedagogic leader. Presented at ECER 2018: "Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research?", Bolzano, Italy, September 3-7, 2018.
- Rapp, S. (2015). School results - a responsibility for the principal?. Presented at ECER 2015: "Education and Transition - Contributions from Educational Research", Budapest, Hungary, September 8-11, 2015.
Report (Other (popular science, discussion, etc.))
- Rapp, S., Skoglund, P. (2017). Skolans juridifiering : ett skolchefsperspektiv. Nomen Förlag. 53.
- Rapp, S. (2017). Skolchefen och en utbildning på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Jönköping, Skolchefsinstitutet. 51.
Collection (editor) (Other (popular science, discussion, etc.))
- Rapp, S. (2011). Dokumentationsboken : handbok i dokumentation inom förskola och skola. Stockholm, Norstedts Juridik AB. 145.
- Rapp, S. (2011). Skolledarskap : en bok om att leda förskolans och skolans utvecklingsarbete. Stockholm, Norstedts Juridik AB. 257.
- Rapp, S. (2007). Dokumentation kring barn, elever och studerande : praktisk handbok i dokumentation inom förskola och skola. Stockholm, Norstedts Juridik AB. 99.