allmän forskarutbildningsbild

Analys av kvalitativt empiriskt material

Kursen syftar till att ge fördjupad kunskap om: 1) analys och tolkning av olika typer av kvalitativt empiriskt material; 2) forskningsetiska aspekter som präglar den metodologiska processen under analys och tolkning av olika typer av kvalitativt empiriskt material.

Kursinformation

Antal hp

7,5 hp

Ges av

Institutionen för pedagogik och lärande

Öppen för

Doktorander i pedagogik eller motsvarande samhällsvetenskapligt ämne.

Undervisningsspråk

Svenska

Ort

Växjö

Nästa kurstillfälle

28 oktober 2024

Studietakt eller motsvarande

50 %

Sista ansökningsdag

24 oktober 2024

Anmälan

Anmälan görs till Goran Basic.

Förkunskapskrav

För tillträde till kursen krävs att den studerande är antagen till utbildning på forskarnivå i pedagogik eller motsvarande samhällsvetenskapligt ämne.

Undervisningsformer

Undervisning sker i form av föreläsningar och seminarier där den lästa metodologiska litteraturen diskuteras och perspektiveras.

Examinationsformer

Examination sker i form av paper där den forskarstuderande utför en självständig analys och tolkning av valda kvalitativa empiriska sekvenser med hjälp av teori(er), tidigare forskning och det övergripande perspektivet för det egna avhandlingsprojektet.

Mer information

Kursen ingår som valbar kurs för forskarutbildning i pedagogik.

Kursbeskrivning kommer inom kort att läggas upp på denna sida.