Kalmar slott
- Heldag

8th REA Symposium on Resilience Engineering

Den åttonde upplagan av Resilience Engineering Associations Symposium on Resilience Engineering äger rum på Linnéuniversitetet i Kalmar 24-27 juni 2019.

All information om detta symposium finns och uppdateras efterhand på dess engelska sida, men i korthet kan följande sägas:

Viktiga datum:

  • Registreringen har öppnat - du kan redan nu anmäla ditt deltagande och skicka in paperförslag.
  • 10 january 2019 – Sista datum för att lämna abstract och bidrag till olika workshoppar, och även sista dag för att ansöka till Young Talent-programmet
  • 15 februar1 2019 – Besked om review outcome
  • 1 mars 2019 – Sista datum för “early bird-anmälan” (4500 SEK) sedan blir det dyrare (studenter betalar 4000 SEK) - läs mer om olika avgifter via länken ovan!
  • 20 april 2019 - Deadline för att lämna papers

Registrering

Använd denna länk för att komma till registreringen. (se "Registration and fees")

Skicka in paper

Instruktioner för rekommenderat format och innehåll finns på den engelska sidan (under "Submission"), använd denna länk för att komma dit.

Om resor till och från konferensen

Kalmar är beläget i den sydöstligaste delen av Sverige med goda och dagliga tågförbindelser med övriga delar av landet och världen. Till/från Köpenhamn och Kastrups internationella flygplats finns tågavgångar varje timma och resan tar ungefär 3 och en halv timma, till Stockholm bara något längre tid.

Dagliga flygförbindelser till/från Kalmar finns med både Stockholm/Arlanda och Stockholm/Bromma, och via Smaland Airport (i Växjö drygt 1 timma bort med tåg) finns nästan dagliga direktförbindelser med Amsterdam/Schiphool.

Om boende

Det finns ett antal förbokade rum för denna konferens – se den engleksa konferenssidan (länken ovan) för förslag på hotell, priser och den speciella bokningskoden.

Gemensamma värdar för The 8th REA Symposium 2018 är Sjöfartshögskolan i Kalmar och Fakulteten för hälsa och liv vid Linnéuniversitetet.

Programkommittén har letts av Sidney Dekker från Griffith University, Australia och Mirjam Ekstedt från Linnéuniversitetet, och i denna har följande ingått:

  • Gudela Grote, ETH Zürich, Schweiz
  • Robert Jan de Boer, Amsterdam University of Applied Science, Nederländerna
  • Kiku Pukk Härenstam, Karolinska Institutet, Sverige
  • Ron Gantt, Safety Differently, USA
  • Janet Anderson, Kings College, UK
  • Jean Pariès, Dédale, France
  • Jan Maarten Schraagen, TNO, Nederländerna
  • Karina Aase, Universitetet i Stavanger, Norge
  • Jaco Westhuizen, Air Traffic and Navigation Services SOC Limited, Sydafrika
  • Anne-Sophie Nyssen, Universitetet i Liege, Belgien
  • Richard Cook, Ohio State University, USA
  • Matthieu Branlat, SINTEF, Norge
  • David Alderson, Naval Postgraduate School, USA
  • Gesa Praetorius, Linnéuniversitetet, Sverige

Organiseringsarbetet har letts av Gesa Praetorius och Amanda Hellström men i detta deltar också:

  • Helene Degerman, Ri.SE, Sverige
  • Staffan Bram, Ri.SE, Sverige
  • Anthony Smoker, Lund University, Sverige
  • Ivonne Herrera, SINTEF, Norge
  • Pedro Ferreira, Instituto Superior Técnico, Portugal
  • Sudeep Hedge, Beth Israel Deaconess Medical Center, USA
  • Elizabeth Lay, Applied Resilience, USA
  • Anna-Lisa Osvalder, Chalmers tekniska högskola, Sverige
  • Carl Hult, Linnéuniversitetet, Sverige
  • Cecilia Österman, Linnéuniversitetet, Sverige

Mer exakt och fortlöpande uppdaterad information finns på symposiets engelska sida - klicka på denna länk för att komma dit!

- Heldag Sjöfartshögskolan Lägg till i din kalender