Kvalitetskonferens

Linnéuniversitetets årliga kvalitetskonferens är en del av vårt fortlöpande, interna kvalitetsarbete. Syftet med konferenserna är att sprida information och erfarenheter kopplade till vårt systematiska kvalitetsarbete.

Kvalitetskonferensen är en del av Linnéuniversitetets interna kvalitetsarbete. Syftet är att sprida goda exempel och erfarenheter mellan olika organisatoriska enheter. Med kvalitetskonferensen vill vi knyta samman kvalitetsarbetet så att beprövade koncept kan nyttjas av flera enheter inom Linnéuniversitetet.

Se program och eventuell anmälan i aktuell kalenderhändelse. 

Kvalitetskultur

Det interna kvalitetsarbetet ska först och främst vara ett stöd för utvecklingen av verksamheten men även säkerställa dess kvalitet. För detta behövs en utvecklingsinriktad inkluderande kvalitetskultur.

Den kvalitetskultur som eftersträvas präglas av tillit, ansvarstagande och helhetssyn.

Delaktighet, kommunikation, utveckling och systematik gör detta möjligt.

 

Goda exempel

För att kvalitetsarbetet ska fungera krävs att behov och goda exempel identifieras och görs kända, att de kommuniceras. Kvalitetskonferensen är en del av detta kommunikativa arbete. De goda exemplen som presenteras under Kvalitetskonferensen har under det gångna året uppmärksammats via t ex utbildningsdialoger och samråden efter externa granskningar. Vid konferensen presenteras även resultat av projekt som fått stöd genom rektors strategiska medel för utveckling av utbildningsutbud och pedagogik.

Fler goda exempel från 2022 och framåt återfinns bland Goda exempel inom utbildning.

Mer om konferensen och vårt kvalitetsarbete

Rådet för utbildning och lärande bjuder in till Linnéuniversitetets årliga kvalitetskonferens. Det ska vara enkelt att delta vid olika pass och därför genomförs konferensen numera digitalt.

Läs mer om vårt kvalitetsarbete på Medarbetare.