Café Linné via webben

I fredags meddelade regeringen att kravet på distansundervisning lättas upp för högskolor och universitet i höst. Ett glädjande besked som innebär att vi kan fullfölja vårt inriktningsbeslut och hälsa alla välkomna till Linnéuniversitetet i höst!

Nu på fredag, 5 juni klockan 10 till 10:15 bjuder Niklas Ammert, tf prorektor, in till ett webbsänt Café Linné där vi denna gång förtydligar vad som gäller inför höststarten. Det kommer också att handla om de insatser som vi har gjort för att behålla studenter, exempelvis Early Alert och Supplemental Instructions. Med på mötet kommer även Linda Levin, sektionschef på studerandeavdelningen, att vara.

Välkommen att ställa frågor till oss. Mejla kommunikationsavdelningen@lnu.se inför mötet eller ställ frågan direkt i chatten under mötet – så försöker vi besvara så många frågor som möjligt.

Se Café Linné på lnu.se/cafelinne. Där finns även mer information och filmer från tidigare tillfällen.