Café Linné via webben 2020-09-11

Nu på fredag, 11 september klockan 10 till 10:15 bjuder vi åter in till ett Café Linné via webben. Niklas Ammert, tf prorektor och vicerektor, är värd denna gång.

Temat för dagen är utveckling av ny utbildning, med särskilt fokus på data/IT-utbildningar som har ett starkt fäste i regionen. Ett område där utveckling har skett i nära samverkan med omgivande aktörer i samhället, och med andra fakulteter och ämnen inom universitetet, under lång tid. En utvecklingsresa som bland annat har lett fram till starten av vårt första civilingenjörsprogram nu i höst. Förutom Niklas Ammert deltar även Jesper Andersson, universitetslektor och prefekt på Institutionen för datavetenskap och medieteknik, för att berätta om den här resan.

Välkommen att ställa frågor till oss. Mejla kommunikationsavdelningen@lnu.se inför mötet eller ställ frågan direkt i chatten under mötet – så försöker vi besvara så många frågor som möjligt.

Se Café Linné på lnu.se/cafelinne. Där finns även mer information och filmer från tidigare tillfällen.