Café Linné via webben 2021-03-12

Välkommen till fredagens Café Linné via Zoom klockan 10-10.20.

Du ser dagens Café Linné via den här länken: https://lnu-se.zoom.us/j/63774536962

Denna fredag handlar det om Linnéuniversitetets jämställdhetsarbete.

Gäster är Sofie Tornhill, docent och lektor i genusvetenskap och föreståndare för centrum för genusvetenskap och Hanna Hallgren, docent och lektor i genusvetenskap.

Sofie och Hanna berättar om uppdraget att utvärdera Linnéuniversitetets jämställdhetsarbete. Ett uppdrag som handlar om ta reda på hur vi har hanterat de rekommendationer som fanns med i planen för jämställdhetsintegrering som kom 2017. Arbetet med utvärderingen är nu på sluttampen och en rapport väntas vara klar i april.

Även Gunlög Fur, ny vicerektor för hållbarhet från och med hösten 2021 och tidigare dekan på fakulteten för konst och humaniora, gästar Café Linné för att delta i samtalet om Linnéuniversitetets jämställdhetsarbete.

Dagens värd är prorektor Niklas Ammert som inledningsvis kort informerar om aktuella frågor just nu.

Har du frågor?

Inför fredagens möte är du välkommen att ställa frågor! Skriv din fråga i kommentarsfältet nedan – eller mejla till kommunikationsavdelningen@lnu.se så försöker vi besvara så många frågor som möjligt under mötet. Du kan också fråga direkt i chatten under mötet.

Varmt välkommen på fredag klockan 10!

En länk kommer att publiceras här en kort stund innan mötets början.