Café Linné via zoom 2021-05-21

Välkommen till Café Linné via Zoom fredag 21 maj kl 10

Länken till dagens Café Linné finns här: https://lnu-se.zoom.us/j/63502508131

Att ha en relation med våra alumner gör att vi kan öka kvaliteten i våra utbildningar. Vi kan också stärka studenternas möjligheter att komma i kontakt med arbetslivet under sina studier. På Café Linné nu på fredag ska vi titta närmare på hur Linnéuniversitetet arbetar med att skapa och stärka relationen med våra alumner och varför det är så viktigt.

På plats i rutan är Linda Leonhardt, samverkansrådgivare på avdelningen för externa relationer, som berättar om hur vi tillsammans kan stärka alumnarbetet. Även Susanne Sandberg, docent på institutionen för marknadsföring deltar och berättar om hur hon och hennes kollegor på programmet internationella affärer använder sig av alumner för att inspirera och motivera nuvarande studenter.

Värd är rektor Peter Aronsson som, förutom att delta i samtalet om alumnarbetet, även ger en kort aktuell lägesrapport.

Har du frågor?
Inför fredagens möte är du välkommen att ställa frågor! Skriv din fråga i kommentarsfältet nedan – eller mejla till kommunikationsavdelningen@lnu.se så försöker vi besvara så många frågor som möjligt under mötet. Du kan också fråga direkt i chatten under mötet.

Varmt välkommen på fredag klockan 10!

En länk kommer att publiceras här en kort stund innan mötets början.