Kommunikationsavdelningen stöder verksamheten i arbetet med att etablera, utveckla och stärka relationer internt och extern, regionalt, nationellt och internationellt. Syftet är att Linnéuniversitetet ska utveckla sitt varumärke och uppnå sin vision.
Kommunikationsavdelningen består av tre sektioner:
- Forskningskommunikation och internkommunikation
- Evenemang, medieproduktion och webb
- Studentrekrytering och studentkommunikation.
Nedan ser du vilka som är kontaktpersoner för fakulteter, förvaltningen, kommittéer/råd. Några personer har specialistfunktioner.
I Kalmar finns kommunikationsavdelningen på sjätte våningen i Hus Culmen, Universitetsplatsen 5. I Växjö finns vi på tredje våningen i Universitetsbiblioteket, Universitetsplatsen 1.
Är du osäker på vem du ska kontakta på avdelningen får du gärna använda e-postadressen kommunikationsavdelningen@lnu.se så lotsar vi dig rätt.
Sektionen för forskningskommunikation och internkommunikation
FKH forskningskommunikation, podcasten Snillen stimulerar
FTK, Lnuc for Data Intensive Sciences and Applications, Lnuc for Biomaterials Chemistry, kunskapsmiljöer
Kriskommunikation, internkommunikation
FEH forskningskommunikation
FEH, universitetsledningens kansli
Internkommunikation och ledningsstöd
Internkommunikation, Palliativt centrum för samskapad vård
FHL - forskningskommunikation, Lnuc for Ecology and Evolution in Microbial model Systems
Internkommunikation och ledningsstöd
FSV -forskningskommunikation, sociala medier, Kommittén för hållbar framtid
Sektionen för evenemang, medieproduktion och webb
Webbstrateg, gemensamma webbkanaler
Linnémöten, Evenemang, Avslutningshögtid avancerad nivå, Webb
Eventkoordinator, Linnémöten, Akademisk Högtid, Kalmarmöten, Jubileumsår, Invigning Universitetskajen
Projektledare medieproduktion
Förvaltningsledare för gemensamma webbkanaler
Grafisk formgivare, e-plikt
Översättning svenska/engelska, fotografering, sociala medier, konferencier
Linnémöten, evenemang, konferenspublikationer
Studentwebben, integrationer och utveckling
Sökoptimering, webbstatistik, Google Analytics (till viss del: Universitetskajen, evenemang och moderator)
Sektionen för studentrekrytering och studentkommunikation
FEH och Internationell studentrekrytering
Studentrekrytering med fokus webb/digitala kanaler
Projektledare för mässor och personliga möten
Nationell studentrekrytering, marknadsföring, medieköp.
Studentkommunikation, verksamhetsstöd, FHL
Nationell studentrekrytering: FSV, annonsering, strategi och analys, CRM
Internationell studentrekrytering, webb
Internationell studentrekrytering
FKH och nationell studentrekrytering
Tjänstlediga eller föräldralediga
FTK, uppdragsutbildning, expertkompetens
Linnémöten, evenemang, akademisk högtid