Avtal
Nedan hittar du som anställd alla våra ramavtal vi har på universitetet. Exempelvis hittar du vart och hur du beställer fika och mat, om du behöver köpa in litteratur/böcker eller boka buss.
Avrop från ramavtal kan ske på olika sätt och framgår alltid i avtalsvillkoren. Exempel på avropsordningarna är:
En leverantör: endast en leverantör finns tillgänglig för avrop
Rangordnat ramavtal: avrop ska i första hand ske från den leverantör som är rangordnad som nr 1, enbart när denna leverantör inte kan leverera går man vidare till leverantör nr 2 osv.
Förnyad konkurrensutsättning: samtliga ramavtalsleverantörer inom området ska tillfrågas om att lämna in ett anbud, sedan görs en utvärdering och leverantör väljs enligt förbestämda kriterier vid det aktuella köpet (exempelvis pris eller kvalitet).
Särskild fördelningsnyckel: avrop ska ske från den leverantör som bäst kan tillhandahålla det behov man har utifrån angivna parametrar i ramavtalet (exempelvis ergonomi, pris eller leveranstid). Valda parametrar ska dokumenteras vid köpet.
Ramavtalsområden Linnéuniversitetet
Klicka på nedanstående länkar för att läsa mer om respektive avtal.
Busstjänster
Linnéuniversitetet har avtal med Bergkvarabuss för att tillhandahålla beställningsresor med buss. Uppdraget omfattar beställningsresor med buss från både Växjö och Kalmar.
Datorer och tillbehör
Eurocard
Fikabeställning och catering, Kalmar
Beställning av Cateringtjänster samt Kaffe med tillbehör i Kalmar
Beställning av Cateringtjänster samt Kaffe med tillbehör i Kalmar skall genomföras med restaurang Zegel. Vilket universitetet har avtalet med gällande kaffe och lättare förtäring samt fullservice, det vill säga luncher, middagar med mera.
Med "Kaffe och lättare förtäring" menas dryck, kaffebröd, samt lättare luncher som till exempel sallad, paj eller soppa med mera.
Med "Fullservice" menas Luncher och Middagar med 1-3 rätters menyer, till större och mindre arrangemang som till exempel konferenser med mera.
Telefon: 0733-17 66 66
E-post: magnus@zegel.se
https://medarbetare.lnu.se/medarbetare/stod-och-service/mat-och-fika/
Fikabeställningar och catering, Växjö
Beställning av Cateringtjänster samt Kaffe med tillbehör i Växjö
Beställning av Cateringtjänster samt Kaffe med tillbehör i Växjö
Beställning av Cateringtjänster samt Kaffe med tillbehör i Växjö skall genomföras med Nordrest Holding AB. Vilket universitetet har avtalet med gällande kaffe och lättare förtäring samt fullservice, det vill säga luncher, middagar med mera.
Med "Kaffe och lättare förtäring" menas dryck, kaffebröd, samt lättare luncher som till exempel sallad, paj eller soppa med mera.
Med "Fullservice" menas Luncher och Middagar med 1-3 rätters menyer, till större och mindre arrangemang som till exempel konferenser med mera.
https://medarbetare.lnu.se/medarbetare/stod-och-service/mat-och-fika/
Bilagor
Forskningsstödjande tjänster
Avtalet innefattar att kunna leverera tjänster för löpande utvärdering och uppföljning som avser främst externfinansierade projekt av forsknings- och utvecklingskaraktär.
Universitetets behov av tjänster för utvärdering och löpande uppföljning avser:
- Stöd i samband med projektansökan som kan inbegripa projektstruktur, effektlogik, organisatoriska delar, risk management, etc.
- Utvärdering och löpande uppföljning under ett projekts fortvarighet. Detta kan inbegripa delar i samband med ansökan, men även stöd i samband med kritiska händelser i ett projekt som kan ställa krav på oförutsedda aktiviteter eller analys samt att kunna fungera som rådgivare till olika befattningshavare inom hela universitetet.
Ramavtalet innefattar fyra leverantörer:
- Faugert & Co Utvärdering AB, Göran Melin, goran.melin@faugert.se, 070-817 78 96
- IMCG International AB, Ulrika Wahlström, ulrika.wahlstrom@imcginternational.com, 076-636 53 06
- PE Teknik & Arkitektur AB, Amanda Tevell, aosam@pe.se, 072-234 70 68
- Ramböll Management Consulting AB, Isabelle Schnurr avrop@ramboll.com 072 368 14 55
Avropsordning
Avropsordning som skall tillämpas vid beställning av uppdrag vid avrop från ramavtalet är följande:
Dynamisk avropsordning tillämpas vid beställning av uppdrag. Avrop ska fördelas enligt nedan fördelningsnycklar. Köparens beställare väljer vilken/vilka fördelningsnycklar som är aktuella för att vid varje beställningstillfälle tillfredsställa det aktuella behovet. Köparens beställare genomför avrop från den leverantör som bäst uppfyller valda fördelningsnycklar.
- Inställelsetid för att genomföra uppdraget.
- Att kunskap för det aktuella uppdraget finns tillgängligt.
- Att priset är relevant sett utifrån komplexiteten i konsultuppdraget.
- Om inget annat anges är pris utslagsfaktor vid avrop.
Fruktkorgar
Leverantör: Växjö: Växjö Frukt AB
Kalmar: Nilsson & Lindblom AB
Avtalet gäller för avrop även för Linnéuniversitetets studentkår och föreningar.
För att beställa fruktkorgar skickar du epost till följande adress:
Växjö info@vaxjofruktkorgar.se (Tel 0705-775577)
Kalmar info@nilssonlindblom.se (Tel 0480-15640)
Vid beställning ska följande anges:
- Kontaktperson för beställningen
- Telefonnummer till kontaktpersonen
- Hur många kg frukt som korgen ska innehålla
- Vilket hus, vilket våning och vilken institution/avdelning
- Referensnummer
Hjälp med förskrivarstöd samt att genomföra ansökningsstöd och administrativ projektledning för ansökan av medel från Europeiska och regionala utvecklingsfonder
Tillhandahålla behov av avrop av skrivarstöd och administrativ projektledning för ansökan av medel från Europeiska regionala utvecklingsfonden (ERUF) eller snarlika finansiärer.
Ramavtalet innefattar två leverantörer:
- ÅF-Infrastructure AB
- Samlas Aktiebolag
Avropsordning
Avropsordning som skall tillämpas vid beställning av uppdrag vid avrop från ramavtalet är följande:
Dynamisk avropsordning tillämpas vid beställning av uppdrag. Avrop ska fördelas enligt nedan fördelningsnycklar. Köparens beställare väljer vilken/vilka fördelningsnycklar som är aktuella för att vid varje beställningstillfälle tillfredsställa det aktuella behovet. Köparens beställare genomför avrop från den leverantör som bäst uppfyller valda fördelningsnycklar.
- Inställelsetid för att genomföra uppdraget.
- Att kunskap för det aktuella uppdraget finns tillgängligt.
- Att priset är relevant sett utifrån komplexiteten i konsultuppdraget.
- Om inget annat anges är pris utslagsfaktor vid avrop.
Hotell Kalmar/Växjö
Nationella utbildningsportaler
Linnéuniversitetets har ramavtal med ett flertal leverantörer för att täcka vårt behov av nationella utbildingsportaler.
Avtalet löper initialt på två år med en maximal avtalstid på fyra år.
Följande områden och leverantörer finns:
Publiceringstjänster
Educations Media Group AB
Studentmedia i Sverige AB
Exponeringstjänster
Educations Media Group AB
Studentmedia i Sverige AB
Utskickstjänster
Educations Media Group AB
Studentmedia i Sverige AB
Priority listing
Educations Media Group AB
Studentmedia i Sverige AB
Studentmagasin, tjänster
Studentmedia i Sverige AB
Onlinemagasin/artikelblogg, tjänster
Studentmedia i Sverige AB
För ytterligare information beträffande avtalen och avrop från dessa hänvisas till:
Karin Wickenberg
Telefon: 0480 – 446247
E-post: karin.wickenberg@lnu.se
Kontaktuppgifter:
Studentmedia i Sverige AB
Namn: Tobias Estlind
Telefon: 08-120 359 03
E-post: tobias.estlind@studentmedia.se
EMG – Educations Media Group AB
Namn: Frida Åström
Telefon: 072-333 06 37
E-post: frida.astrom@studentum.se
Hyrbil
Kemikalier
Kemikalieavtal
Linnéuniversitetet har upphandlade ramavtal inom områdena Kemikalier, molekylärbiologiska produkter samt laboratorie- och instrumentspecifika förbrukningsprodukter.
Under fliken bilagor finns sammanställning över aktuella avtalsleverantörer. Bilagan innehåller kontakt- och företagsuppgifter samt fraktvillkor mm.
Vid frågor angående Linnéuniversitetets Kemikalieavtal skall dessa ställas till: Terese Uddh Söderberg terese.uddh-soderberg@lnu.se (produktfrågor)
Fredrik Larsson fredrik.larsson@lnu.se (avtalsfrågor)
Bilagor
Konferenser och möten
Detta ramavtalsområde omfattar konferenstjänster och bokas direkt med anläggningen. Kategori Plus har högre krav än kategori Bas när det gäller lokaler, öppettider, service m.m. Det är fritt att välja vilken kategori som passar bäst för varje enskilt möte.
Nedan listas konferensanläggningar för Kalmar län och Kronobergs län. För övriga landet se: https://www.avropa.se/ramavtal/ramavtalsomraden/resor-och-boende/konferenser-och-moten/
Kalmar
Dagkonferens (små konferenser t.o.m. 75 pers.)
Kategori Bas
Guldfågel Arena
Kategori Plus
Rangordnat avtal
- Best Western Plus Kalmarsund Hotell
- First Hotel Witt
- Calmar Stadshotell
Helpension (små konferenser t.o.m. 75 pers.)
Rangordnat avtal
- Calmar Stadshotell
- First Hotel Witt
- Best Western Plus Kalmarsund Hotell
Stora konferenser fr.o.m. 76 pers.
Förnyad konkurrensutsättning
- Calmar Stadshotell
- First Hotel Witt
- Guldfågeln Arena Restaurang & konferens
Borgholm
Dagkonferens (små konferenser t.o.m. 150 pers.)
Kategori Bas
Rangordnat avtal
- Strand Hotell Borgholm
- Halltorps Gästgiveri
Kategori Plus
Ekerum Golf och Resort
Helpension (små konferenser t.o.m. 150 pers.)
Kategori Bas
Strand Hotell Borgholm
Kategori Plus
Ekerum Golf och Resort
Stora konferenser fr.o.m. 151 pers.
Förnyad konkurrensutsättning
- Ekerum Golf och Resort
- Strand Hotell Borgholm
Oskarshamn
Dagkonferens (små konferenser t.o.m. 150 pers.)
Clarion Collection Hotel Post
Helpension (små konferenser t.o.m. 150 pers.)
Clarion Collection Hotel Post
Alvesta
Dagkonferens (små konferenser t.o.m. 75 pers.)
Konferenscentrum Alvesta
Helpension (små konferenser t.o.m. 75 pers.)
Konferenscentrum Alvesta
Stora konferenser fr.o.m. 76 pers.
Konferenscentrum Alvesta
Lessebo
Dagkonferens (små konferenser t.o.m. 75 pers.)
Kosta Boda Art Hotel
Helpension (små konferenser t.o.m. 75 pers.)
Kosta Boda Art Hotel
Stora konferenser fr.o.m. 76 pers.
Kosta Boda Art Hotel
Ljungby
Dagkonferens (små konferenser t.o.m. 75 pers.)
Toftaholm Herrgård
Helpension (små konferenser t.o.m. 75 pers.)
Toftaholm Herrgård
Växjö
Dagkonferens (små konferenser t.o.m. 75 pers.)
Kategori Bas
Clarion Collection Hotel Cardinal
Kategori Plus
Rangordnat
- Quality Hotel Royal Corner
- Elite Park Hotel/Växjö Konserthus
Helpension (små konferenser t.o.m. 75 pers.)
Kategori Bas
Clarion Collection Hotel Cardinal
Kategori Plus
Rangordnat Quality Hotel Royal Corner
- Elite Park Hotel/Växjö Konserthus
Stora konferenser fr.o.m. 76 pers.
Förnyad konkurrensutsättning
- Elite Park Hotel/Växjö Konserthus
- Elite Stadshotellet Växjö
Litteratur
From 1 mars 2017 gäller nytt statligt ramavtal, som Kammarkollegiet har tecknat gällande inköp av svensk, utländsk och juridisk litteratur. Behöver du som anställd köpa in böcker eller litteratur följ nedan information.
Kom ihåg att ange referenskod (rad 1) och namn (rad 2).
Avtalet är rangordnat, vilket innebär att du i första hand ska göra ditt inköp hos den leverantör som är listad som nummer ett, och om de inte kan tillhandahålla ditt önskemål ska du vända dig till nummer två, osv.
OBS! Tänk på att ange ditt namn och referenskod.
Svensk litteratur exkl. juridisk litteratur:
1. Bokus AB
2. Adlibris AB
Utländsk litteratur exkl. juridisk litteratur:
1. Adlibris AB
2. Bokus AB
3. F. Delbanco GmbH & Co. KG
Juridisk litteratur:
1. Bokus AB
2. Adlibris AB
3. Jure AB
För att skapa konto hos de olika leverantörerna
För att skapa ett användarkonto hos leverantörerna, gå in på nedanstående länkar. Det är viktigt att du använder dessa länkar då det är kopplade till Linnéuniversitetets avtal.
För inköp hos Adlibris gäller följande:
https://www.adlibris.com/storkund/
För att vårt avtal ska träda i kraft, måste universitetets organisationsnummer 202100-6271 anges. Samt ange "Kammarkollegiet" som avtalsnamn. För Adlibris går det bara att beställa till universitetets leveransadresser. Se bifogd bild.
För inköp hos Bokus gäller följande:
http://www.bokus.com/
För mer information se Lathund för avtalskunder hos Bokus.
För inköp hos F. Delbanco GmbH & Co. KG gäller följande
http://www.delbanco.de
För inköp på Jure gäller följande:
http://www.jure.se
Välj alltid elektronisk faktura. Du måste även ange din fyrasiffriga referenskod och namn.
Glöm inte att ange din leveransadress för inköpen.
Vid frågor kontakta e-handel@lnu.se.
Vill du veta mer om avtalet?
Hela avtalet finns på:
http://avropa.se/ramavtal/ramavtalsomraden/kontor-och-inredning/Tidningar-och-bocker/
Har du frågor kan du även kontakta Niklas Johansson, niklas.johansson@lnu.se, 0480-44 60 97.