IT-support för personal
Här hittar du aktuell driftinformation, kontaktuppgifter, öppettider och information om vilka tjänster IT-avdelningen kan erbjuda dig som anställd på Linnéuniversitetet.
Guider och FAQ - Serviceportalen
I Serviceportalen kan du få svar på dina frågor (FAQ) och hitta guider för flera av Linnéuniversitetets system och applikationer.
Kontakta oss
Skapa och se dina ärenden i Självservice.
Telefon: 0480- 44 67 00
E-post: it-support@lnu.se
Besöksadress
Kalmar: Universitetskajen, hus Culmen (våning 5) hitta till hus Culmen.
Växjö: Georg Lückligs väg 3, hus N (våning 1) hitta till hus N.
Postadress
IT-avdelningen
Linnéuniversitetet
391 82 Kalmar/351 95 Växjö
Kontrollera gärna aktuell driftinformation innan du kontaktar oss.
Driftinformation
Pågående, planerade och åtgärdade driftstörningar
Pågående driftstörningar visas också på Medarbetares startsida.
Öppettider IT-support
Serviceportalen, guider och FAQ (öppet dygnet runt)
Avvikande öppettider IT-support
Telefontid
Måndag - Onsdag: 8-16
Torsdag - Fredag: 8-15
Besökstid
Måndag - Fredag: 8-12 eller enligt överenskommelse
Jourverksamhet
Sektionen IT Drift och infrastruktur har övervakning och jourberedskap för att se till att eventuella verksamhetskritiska störningar på våra system och tjänster hanteras.
- Måndag-fredag kl. 7-22
- Lördag-söndag kl. 8-22
Avvikande öppettider IT-support 2022
- 17 maj: Sektionen ”IT-support på plats” på sektionsdag, begränsad ”på plats” support denna dag.
- 26-27 maj: Stängt
- 6 juni: Stängt
- 9 juni: IT-avdelningen på personaldag och delvis stängt denna dag.
Telefontid kl. 8-10. Besökstid i Växjö kl. 8-10. I Kalmar stängt för besök hela dagen.
Önskar du support när vi har stängt kan du vid akuta ärenden kontakta Infocenter. Övriga ärenden kan du anmäla i Självservice eller maila till it-support@lnu.se. - 20-23 juni: Telefontid kl. 9-12, 13-15. Besökstid kl. 9-12
- 24-26 juni: Stängt
- 27 juni - 19 augusti: Telefontid vardagar kl. 9-12, 13-15. Besökstid vardagar kl. 9-12
Fjärrsupport
För att lättare kunna ge dig support kan vi ibland behöva se det du ser. I dessa fall använder vi oss av fjärrstyrningsprogrammet TeamViewer. Vid behov av fjärrsupport guidar våra supporttekniker dig över telefon.
Läs mer om TeamViewer Fjärrsupport i Serviceportalen
Support av privat dator
IT-avdelningen ger inte support på privata datorer eller utrustning, men för att möjliggöra support av applikationer som tillhandahålls av Linnéuniversitetet, kan avsteg från detta göras.
OBS!
IT-avdelningen tar inget ansvar för eventuella fel som kan uppstå på din privata dator i samband med att vi ger dig support.