Linnémöten

Linnémöten är ett samarbete mellan Kommunikationsavdelningen och Lokal- och serviceavdelningen vars uppgift är att ge er professionellt stöd med planering och genomförande av konferenser och evenemang samt att stärka Linnéuniversitetets varumärke.

Här finns också information och råd till dig som ska arrangera något utan stöttning/hjälp från Linnémöten.

Om du planerar en konferens eller ett evenemang, fysisk som digital, är du varmt välkommen att höra av dig till oss. Ju tidigare vi blir inkopplade, desto bättre möjligheter har vi att hjälpa till.

För dig som konferensarrangör kan ett samarbete med oss innebära:

  • Mer kostnadseffektiva konferenser
  • Mer tid till att jobba med konferensens innehåll
  • Ett kommunikativt stöd och marknadsföring
  • Ett stöd i att arrangera en digital konferens
  • Förbättrad service till konferensdeltagarna

Bokning av Linnémöten

1. Utse en projektledare för konferensen.
2. Gör din evenemangsförfrågan (redan vid projektstart och innan Call for papers skickas ut). Du finner formuläret här.
3. Vi bokar ett uppstartsmöte och går igenom era behov och sedan lägger vi upp en plan för samarbetet.

Responsive header image

Linnémöten är hållbarhetssäkrade


Linnémöten arbetar utifrån ett antal hållbarhetskriterier. Det handlar om en ambition, en god vilja och en målsättning och inte om en 100 % uppfyllnad av varje riktlinje. Du som arrangör förväntas göra det du kan för att uppfylla så många kriterier som möjligt. 

Här kan du ta del av samtliga hållbarhetskriterier. 

Information för dig som ska arrangera på egen hand 

Under flikarna nedan har vi samlat information, råd och tips för din planering och genomförande av en konferens eller ett evenemang på Linnéuniversitetet där du inte får hjälp av Linnémöten.