Post och paket

Välkommen till post- och godshanteringen vid Linnéuniversitetet!

Vi gör vårt bästa varje dag för att dina brev och paket ska nå dig. Tveka inte att ta kontakt med oss om det är något du undrar över! Vid beställning och frågor kontakta oss via länkarna nedan.

Fråga posten

Beställning

Allmänna tips och regler

• Alla kuvert med universitetets streckkod måste skickas genom oss. Det är absolut förbjudet att lägga streckkodskuvert på gula brevlådor. PostNord lägger på en straffavgift för varje kuvert som inte skickas genom oss och det tar längre tid för brevet att komma fram. Om man vill få brev tillbaka som Svarspost, kontakta Copycenter för upptryckning av korrekta svarspostkuvert.

• Använd bruna internkuvert för försändelser inom universitetet. Stryk över föregående mottagare och skriv adressen till den nya, enligt modellen: Stad, Byggnad, Avdelning, Namn
    Rekommenderade brev måste adresseras till Linnéuniversitetet därefter ert namn.Omvänd ordning innebär att ni själva får avin i ert postfack och ni får hämta ut REK själva. Internposten har endast fullmakt att hämta ut brev/paket utställda till Linnéuniversitetet.

• Håll Touch Point uppdaterat. Detta är internpostens hjälpmedel för att hitta all personals placering på universitet.

• Om du ska göra större utskick, kontakta oss först!

• När du ska lämna ut din adress för att få brev skickade till dig gäller detta:
    När ditt namn står överst på kuvertet räknas brevet som privat och sorteras direkt till ditt postfack. Om det endast står Linnéuniversitetet överst räknas det som att brevet är ställt till myndigheten och kommer därför att öppnas av registrator.

När du ska beställa varor, tänkt på att använda dig av våra leveransadresser.

Hantering av misstänkt försändelse

Rutiner för misstänkt försändelse

Misstänkt försändelse

Kontakta oss på posten