Sök och köp resa med reseapp

Alla medarbetare som reser i arbetet laddar ned KLT-appen till sin telefon och resesamordnaren ser till alla medarbetare finns inlagda i kundregistret. Man bokar en biljett inför varje resa. Man kan boka tåg+buss, det vill säga hela vägen från Kalmar C till Campus Växjö (och omvänt). Biljetten kan bokas i förväg men ska aktiveras strax innan du stiger på tåget eller bussen. Kan du inte uppvisa en aktiv biljett för tågvärden så riskerar du böter på 1400 SEK.

Om biljetten av någon anledning inte aktiveras och används så ska du annullera köpet inom 30 dagar. 

I dagsläget kan du inte köpa biljett till SJs regionaltåg via KLT-appen utan det görs i SJs app, du kan däremot köpa en 24-timmarsbiljett i KLT-appen och åka med den på SJs avgångar. Kontakta central resesamordnare Niklas Johansson för behörighet och information om SJs app. Tänk på att det krävs giltigt e-legitimation (Bank-Id) för att köpa biljett hos SJ i appen eller via datorn. E-legitimation krävs även när du ska ansluta dig till företagsavtalet.

Vid tekniskt fel på KLT-appen

Uppstår ett tekniskt fel i appen, serverfel eller liknande, vänligen hjälp till att felanmäla genom att direkt när felet uppstår sända ett meddelande till Kalmar länstrafikens företagskundtjänst med cc till central resesamordnare: kltforetag@regionkalmar.se

Saknar du åtgång till apparna kontakta central resesamordnare Niklas Johansson för mer information om åtgång till apparna.

Får du problem med appen vid köp av biljett som inte är ett större tekniskt fel på appen, testa med att uppdatera appen, logga ut och logga in igen. Appen stödjer endast mobiler med uppdaterade operativsystem.

Appen funkar inte i Android med gammalt operativsystem

Android 4.3 till 9, och däremellan, med uppdaterat OS-operativsystem så funkar säkerheten fint i KLT-appen. Däremot inte i Android 8. Uppdatera mobilens OP i annat fall kontakta Info-center och byt ut din telefon.

Vid tekniskt fel på SJ-appen

Har du tidigare haft en koppling till SJ:s kundregister, och saknar "Boka med företagsavtal" när du öppnar appen? Då måste du logga ut och logga in igen alt installera om appen. Om felet kvarstår kontakta SJ:s kundtjänst företag.

Den här webbsidan uppdateras fortlöpande med bland annat fler vanliga frågor och svar.  

Kom ihåg att kontinuerligt uppdatera reseapparna KLT och SJ, för att undvika problem med biljettbokningen.

Vanliga frågor och svar