Beställningar


Alla typer av telefonibeställningar görs i Linnéuniversitetets självserviceportal. Välj bland länkarna nedan för att komma direkt till rätt sida.

 

Nybeställningar

I Infocenters webbshop kan du beställa telefonabonnemang, telefon, headset och övriga tillbehör.

Universitetets verksamheter har olika behov och användningsområden för mobiltelefon. En viktig utgångspunkt är att kostnadsmedvetenhet ska råda; vi ska inte erbjuda mer avancerade modeller än vad användaren har behov av. I första hand ska Samsung Galaxy A40 tillhandahållas. Denna telefon täcker gott och väl arbetsrelaterade behov för majoriteten av medarbetare vid Lnu.

För medarbetare med specifika krav på funktionalitet, operativsystem, upplösning etc. finns möjlighet att beställa någon av övriga modeller som ingår i leasingavtalet.

Beslut om inköp fattas av närmaste chef.

 

Ändringar

För att göra ändringar i ett befintligt abonnemang och/eller telefon, använd formuläret Ändring telefoni. Exempel på ändringar är ny användare, byte av kostnadsställe, titel eller namn etc.

 

Avslut

Använd formuläret Avslut telefoni om du vill avsluta ett abonnemang och/eller en telefon.

Webbshop Guide

Hur man kommer till Webbshop:

  1. Logga in i Easit självservice: lnu.easit.net/selfservice med ditt personalkonto
  2. Klicka på Nytt Ärende
  3. Klicka på Beställning
  4. Klicka på Telefoni
  5. Klicka på Infocenter Webbshop

Man kommer också till Webbshoppen från Medarbetare: Stöd och service > Telefoni > Beställningar > Infocenters webbshop

Beställ i Webbshopen

I webbshopen kan man beställa abonnemang, telefon och tillbehör. För att få mer information om artiklarna klickar du på artikelnumret. OBS! man kan inte använda bakåtknappen i Easit. För att komma till föregående sida klickar du på t.ex. Telefon/ Mobiltelefon bredvid Hem uppe till vänster.

För att lägga en artikel i varukorgen klickar du på den gröna knappen med pris i kolumnen Köp eller Hyra. Klicka på Varukorg uppe till höger för att komma till kassan. För att ta bort artikel i varukorgen, kan man ändra antalet eller klicka på den röda knappen bredvid summan. När man är nöjd med beställning, klicka på Nästa.

Fyll sedan in dina personuppgifter. Användare, Kostnadsställe, Godkänns av, och Levereras till är obligatoriska. För att skicka din beställning klickar du på Spara.

När vi har fått beställningen får du en bekräftelse vi e-post med ditt ärendenummer och en sammanställning över det som du har beställt. Om det är något som inte stämmer hör du av dig till oss så snart som möjligt genom att svara på epostbekräftelsen).

Det skickas också automatiskt en e-post till din chef där de kan enkelt godkänna eller avslå beställningen. Du får notifikation on chefen avslår din beställning. När vi har fått godkännande, lägger vi en beställning till Telia och hör av oss när du kan kom och hämta din leverans i Infocenter.