Vi använder oss av ett elektroniskt rekryteringsverktyg där din ansökan görs. Första gången du ansöker registreras ett konto. Du fyller i ett ansökningsformulär, svarar på eventuella frågor samt bifogar de bilagor som vi efterfrågar. Läs mer om användarkonto längre ner.
Om du har problem med din ansökan, kontakta HR-partnern som anges i annonsen.
Sista ansökningsdag
Din ansökan måste vara registrerad senast klockan 23.59 den sista ansökningsdagen. Det gäller även dokument som ska bifogas för att ansökan ska vara komplett.
Frågor om den utlysta tjänsten
Om du har frågor om tjänstens innehåll, var vänlig kontakta rekryterande chef. Frågor som rör anställningen besvaras av berörd HR-partner.
Ansökan är en offentlig handling
Vi är en statlig myndighet, vilket innebär att din ansökan och bifogade handlingar blir offentliga handlingar när de registrerats. Det innebär att de kan komma att lämnas ut till andra om de begär det. Om du har skyddade personuppgifter, var vänlig kontakta berörd HR-partner i respektive annons för att få information om hur du ska göra för att ansöka.
Användarkontot är smidigt
När du har registrerat ett användarkonto kan du i fortsättningen logga in på kontot för att till exempel uppdatera en ansökan som inte passerat sista ansökningsdag. Dina uppgifter sparas till nästa gång du gör en ansökan och du kan också se vilka jobb du tidigare har sökt.
Knappen Logga in eller registrera dig hittar du ovanför listan med lediga jobb.