Storytelling, Hope tourism och framtidsskapande efter den stora jordbävningen i östra Japan 2011
Ett samtal mellan Cornelius Holtorf och Tomas Nilsson om deras senaste fältarbete i Fukushima prefektur, organiserat av Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS), den spirande kunskapsmiljön hållbar turism (KEST) och det nya Japannätverket vid Linnéuniversitetet.
Dagordning
Presentation av Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap, den spirande kunskapsmiljön hållbar turism och det framväxande Japannätverket vid Linnéuniversitetet.
Storytelling, hope tourism och framtidsskapande efter den stora jordbävningen i östra Japan 2011. Cornelius Holtorf och Tomas Nilsson delar erfarenheter, känslor och insikter från sitt senaste fältarbete i Fukushima prefektur. Cornelius Holtorf är professor vid institutionen för kulturvetenskaper vid fakulteten för konst och humaniora. Tomas Nilsson är universitetslektor vid institutionen för marknadsföring och turismvetenskap vid Ekonomihögskolan.
En uppmaning till tvärvetenskaplig forskning om samtida marknadsföring, branding och hållbar konsumtion av japanska kulturarv - ett case med japansk hantverkssake.
Främjande av Japannätverket vid Linnéuniversitetet:
Samarbete inom utbildning och forskning med Fukushima University och Akita International University (AIU)