Från emotionell intelligens till emotionellt välbefinnande: rollen för kundengagemang och autentiska interaktioner
De senaste framstegen inom emotionell artificiell intelligens (AI), som möjliggör att AI förstår och reagerar på känslor, omvandlar sättet som turistnäringen interagerar med resenärer. Det finns dock fortfarande begränsad kunskap om hur AI:s emotionella förmågor påverkar resenärers välbefinnande.
Med utgångspunkt i Dr. Foroudis forskning kommer detta seminarium att utforska hur AI:s emotionella intelligens kan förbättra personligt anpassade reseupplevelser och bidra till resenärers emotionella välbefinnande. Seminariet ger insikter i hur emotionellt kapabel AI kan skapa en mer engagerande och tillfredsställande turistupplevelse.
Med inledning av docent Clarinda Sousa Jansberg.
Kort bio
Dr. Pantea Foroudi är verksamhetschef och lösningsarkitekt på Foroudi Consultancy samt direktör för området Hållbar Digital Ekonomi och Excellence. Hon är även forskningsledare för gruppen inom marknadsföring och företagsvarumärkeshantering, ledamot i fakultetsstyrelsen, och expert inom marknadsföring och företagsvarumärkeshantering. Hennes främsta forskningsintressen omfattar konsumentbeteende med ett tvärvetenskapligt fokus på: (i) företagsvarumärkesdesign och identitet, (ii) AI och teknologi, (iii) globala mål för hållbar utveckling (SDG).