Rektorsforskning vid Linnéuniversitetet
Välkommen till ett inspirerande seminarium om rektorsforskning vid Linnéuniversitetet!
Välkommen till ett inspirerande seminarium om rektorsforskning vid Linnéuniversitetet! Här utforskar vi den senaste forskningen om rektorskap, ledarskap och skolutveckling.
Seminariet samlar forskare, praktiker och utbildningsledare för att diskutera aktuella utmaningar och möjligheter inom skolans styrning. Hur påverkas rektorsrollen av förändrade policyer och samhällsförändringar? Vilka strategier stärker pedagogiskt ledarskap? Genom korta presentationer och samtal får du insikter i hur forskningen kan bidra till en dynamisk och hållbar skolutveckling. Missa inte chansen att delta i en engagerande dialog om skolans framtid!
Välkommen att delta på plats 12 juni, kl. 13.00 i Växjö: K1038, hus K eller i Kalmar: Ra3063, hus Radix, eller via denna Zoom-länk.
Seminariet anordnas av forskargruppen Läroplansteori och didaktik (SITE)
Inom forskargruppen "Läroplansteori och didaktik" studeras grundläggande utbildningsvetenskapliga och pedagogiska frågor som till exempel: Vad räknas som kunskap i skola och undervisning? Hur förändras svaren på denna fråga över tid? Hur sker kunskaps- och värdemediering i skolan som samhällsinstitution ut? Hur sker styrning av utbildning? Hur organiseras undervisningen och hur bedöms skolans resultat?