Inom forskningsprogrammet Connected Children studeras hur tidiga och samordnade insatser iscensätts kring barn och unga, samt vilken betydelse sådana kan få. En återkommande utmaning för praktiken är att utveckla sätt att följa upp arbetet. Indikatorsmått efterfrågas, men även sätt där uppföljningen ger underlag för styrning, ledning och lärande.
Under seminariet kommer Hannah Meason, doktorand i socialt arbete vid Linnéuniversitetet, presentera centrala fynd och resultat från CELCIS-studien i Skottland. I denna undersöktes vad GIRFEC inneburit, och en hel del arbete lades ned på att formulera frågor och välja ut vilket material som lämpade sig för uppföljningen.
Under seminariet kommer Torbjörn Forkby och Mats Anderberg också att berätta om det pågående arbetet med att stödja uppföljning inom Backa Barnet Sverige och Barnets bästa gäller! i Kronoberg.
Seminariet arrangeras av Research on Interventions and Support for Children and Youth (RISCY).
Seminariet hålls i N3019, hus N, Växjö samt via denna Zoom-länk.