Responsive header image

Framtidens ledarskap på residenset

Är fast anställning, hög lön och flexibla arbetstider viktigt? Bryr sig dagens studenter om att göra karriär och hur viktigt är det att ha en bra chef?

Det här var frågor som surrade i luften på residenset i Växjö den 27 april när ledare och studenter samlades för en kväll med inspirerande samtal om framtidens ledarskap. Landshövding Ingrid Burman bjöd in till träffen tillsammans med Centrum för ledarskap i Småland.
Deltagarna fick dela erfarenheter från konsulten och forskaren Jonas Roth, Move Management, med lång erfarenhet av att utveckla ledarskap i organisationer, team och hos individer både i Sverige och världen. De fick också höra Katarina Zambrell, forskare vid Linnéuniversitetet, som bland annat studerat vad som händer på en arbetsplats när medarbetarna engageras i konstnärliga projekt. Och inte minst vad som präglar ledarskapet som "törs" släppa in en konstnär i verksamheten.