Studenter på Sjöfartshögskolan

Fototävling - Sjöfartshögskolan nu och då

I oktober fyller Sjöfartshögskolan 175 år. För att uppmärksamma jubileet utlyser vi nu fototävlingen Sjöfartshögskolan nu och då.

Alla foton mellan år 1842-2017 som på något sätt är förknippat med Sjöfartshögskolan eller sjöfarten i Kalmar är välkomna in. Tävlingen är öppen för allmänheten och det finns inga krav på någon egen koppling till Sjöfartshögskolan eller sjöfarten.

Alla inskickade fotografier kommer att ingå i en utställning som visas upp i oktober då jubileet kommer att firas. Under firandet kommer också bästa bild att koras. Som tävlingsdeltagare kan du välja att skicka in en eller flera bilder via epost eller brev till och med 17 september. Ange ditt namn, adress och telefonnummer i mejlet eller brevet. Skriv gärna en kort beskrivning vad bilden föreställer och när den togs.

Bilderna skickas till:

Epost: hanna.tornblom@lnu.se

Postadress: Hanna Törnblom Sjöfartshögskolan, 391 82 Kalmar

Bilderna kan komma att publiceras på webben och i tryck. De tävlande får tillbaka sina bilder efter den fotoutställning som alla bilder kommer medverka i.