Kalmar Global överlämnade en truck i gåva till sina examensarbetare

Linnéstudenter gjorde sina examensjobb hos företag i Ljungby

I samarbete med Linnaeus Technical Centre (LTC) har flera Ingenjörsstudenter från Linnéuniversitetet och de lokala studenterna på CIL i Ljungby gjort sina examensarbeten på Ljungby-företag.

Studenterna har samarbetat med bland annat Ljungby-företagen Kalmar, Ymer och Swepac. De har presenterat sina arbeten för handledare, examinatorer, opponenter och övriga klasskompisar.

– Många bra, givande och omfattande insatser har gjorts på de olika företagen och vi tror att även studenterna lärt sig mycket av sitt arbete, säger Malin Eriksson, koordinator i LTC:s tekniknod väst i Ljungby.

– Uppdragen är såklart varierande och kan till exempel ha handlat om automatisering, flaskhalsar, agila projektmetoder och utveckling av produkter. Efter exjobb väntar examen och sedan hoppas vi att flera av ingenjörerna väljer att stanna i Småland och arbeta på något av alla våra fina industriföretag, säger Malin.

På bilden ovan: Kalmar Global överlämnade en truck i gåva till sina examensarbetare.