CIRTOINNO

CIRTOINNO: Internationellt CE-möte i Klaipeda

Deltagare från Danmark, Polen, Litauen och Sverige träffades i Klaipeda för att diskutera cirkulär ekonomi (CE).

Linneuniversitetet ledde en av dagarna då vi tog beslut om uppdateringar för den kurs i CE för turistföretag som vi arbetar fram.

Den andra dagen ledde Energikontoret en workshop som handlade om utveckla rådgivningstjänster inom CE.

Den uppdaterade versionen av kursen i CE kommer att hållas i höst i Polen och vissa av modulerna (energieffektivitet och marknadsföring) även i Sverige. Vi kommer också att anordna en internationell version av kursen där deltagare från de tre länderna kommer att ha möjlighet till nätverkan med varandra medan de följer innehållet.

Rådgivningstjänsterna som erbjuds i alla länderna innebär privata sessioner med expert inom området där syftet är facilitera införandet av cirkulära lösningar i ditt företag.

Välkommen att kontakta projektledare vid Linnéuniversitetet om du driver företag inom turism i Blekinge eller Kalmar län och har intresse att ta del av dessa tjänster, de erbjuds kostnadsfritt under 2018.

CIRTOINNO
Gruppen av forskare och experter inom CE vid segelfartyget Meridianas som vilar i kanalen i centrala Klaipeda.