Responsive header image

Minister och forskare diskuterar framtidens hälsa

Hur skapar vi ett hållbart arbetsliv med hjälp av digitalisering i vården? Fredag den 31/8 bjuds allmänhet och intresserade in för att lyssna och ställa frågor till politiker och forskare om framtidens hälsa. Professor Göran Petersson vid eHälsoinstitutet är en av talarna.

Den 29 augusti startar Kalmarsundsveckan då allmänheten bjuds in till fyra dagar med aktiviteter och föredrag med ministrar, forskare, politiker med flera inom temat hållbar utveckling. Under fredagen bjuder Linnéuniversitetet Lindlab och eHälsoinstitutet in till ett möte där man kan lyssna och ställa frågor inom temat framtidens hälsa.

Åhörarna kommer då få möjlighet att lyssna och ställa frågor till jämställdshetsminister Lena Hallengren, landstingsråd Christer johansson samt forskarna Göran Petersson, Mirijam Ekstedt och Dino Viscovi. Tillsammans diskuterar de bland annat hur man skapar ett hållbart arbetsliv med digitaliseringen samt hur hälso- och sjukvården möter patienters behov och krav på digitala verktyg och kommunikation.

Datum: 31 augusti
Tid: 9.30 – 11.00