bild på gruppen

Doktorander och studenter från Hongkong på kunskapsutbyte

Ett 30-tal doktorander och masterstudenter från The Education University of Hong Kong besöker Linnéuniversitetet under två dagar, för att bland annat höra mer om universitetets forskning och aktiviteter inom områdena digitalt lärande och innovation.

Den 6-7 maj 2019 gästas Linnéuniversitetet av tre professorer/ledare samt 30 doktorander och masterstudenter från The Education University of Hong Kong. Besöket är en del i deras International Outreach Study Programme (IOSP), ett program som ger studenter möjlighet att besöka viktiga universitet utanför landet. Målet är att fördjupa deras förståelse för världen och lära dem att se frågeställningar ur olika perspektiv, via seminarier och interaktioner med akademi, forskare och studenter med examen.

Gruppen leds av professor Sing Kai Lo, Associate Vice President och Dean of Graduate School. Under det två dagar långa besöket kommer besökarna att utbyta kunskaper med forskare vid Linnéuniversitetet och lära sig om universitetets pågående arbete inom olika aspekter av pedagogik. Lärarutbildningen, digitala lärprocesser, e-lärande och aktiviteter riktade mot allmänheten är några av de punkter som står på programmet, liksom presentationer gjorda av tidigare och nuvarande doktorander och studenter på masternivå.

Värdar för besöket är Marcelo Milrad, professor i medieteknik och vicedekan inom området digitalisering vid fakulteten för teknik, och Katarina Rönndahl, internationell koordinator vid fakulteten.