Blomman Linnéa i full prakt.

Linnéuniversitetet är värd för Matematikbiennalen 2022

Matematikbiennalen är en mötesplats för verksamma lärare inom skolan och ger möjlighet till såväl nätverkande, kompetensutveckling som att vara med och påverka framtidens matematikundervisning.

31 mars - 1 april 2022, arrangerar Linnéuniversitetet för andra gången Matematikbiennalen. Temat är: Hållbar matematikundervisning – hållbart för eleverna, lärarna, samhället och framtiden.

Matematikbiennalen 2022 blir den 22:a upplagan av denna återkommande kongress som genomförs vartannat år på olika platser i Sverige. Under de två dagarna får deltagarna ta del av cirka 250 olika programpunkter och möta närmare 100 idé- och informationsutställare. Utöver programmet arrangeras en kongressmiddag under kvällen den första kongressdagen.

Mer information om Matematikbiennalen

Här kommer det att publiceras praktisk information inför Matematikbiennalen 2022

Information från Matematikbiennalen 2020

Samlad information om Matematikbiennalen 2020 och 2022