corona

Med anledning av regeringens nya rekommendationer

Vid en presskonferens på förmiddagen den 17 mars rekommenderar Folkhälsomyndigheten bland annat universitet och lärosäten att gå över till distansundervisning från och med imorgon onsdag.

Rektor har kallat sin ledning, krisledningsgruppen, krisledningsstödet, avdelningscheferna, personalorganisationerna samt huvudskyddsombud till ett utökat krisledningsmöte idag klockan 13. Konsekvenserna av dagens rekommendation från Folkhälsomyndighetens att gå över till distansundervisning för bland annat universitet och lärosäten står på agendan.

Universitetsledning och krisledningsgrupp sammanträder i detta nu och återkommer under dagen med besked om hur Linnéuniversietet ska hantera den uppkomna situationen.