Studenter vid Linnéuniversitetet som sitter vid datorer på UB

Viktigt! Förändring vid anslutning till Linnéuniversitetets trådlösa nätverk eduroam från den 2 november 2021

Den 2 november byts certifikatet för universitetets trådlösa nätverk eduroam. Ett certifikat är ett intyg/bevis på att en tjänst uppfyller specifika, ställda krav och används på Linnéuniversitetet. Detta för att säkerställa att anslutningen görs mot universitetets nätverk och inte någon tjänst som utger sig för att vara universitetet.

Vad innebär detta för mig som student?
Beroende på vilken typ av enhet du använder för anslutning till eduroam kan du behöva vidta åtgärder för att kunna fortsätta ansluta till eduroam från den 2 november.

Om du inte kan ansluta till eduroam behöver du ta bort din nuvarande eduroam konfiguration från din enhet och installera en ny konfiguration. Du gör detta genom att följa instruktionerna i Serviceportalens FAQ för eduroam

Jag har följt instruktionerna i Serviceportalen men kan fortfarande inte ansluta till eduroam, vad ska jag göra?
Om du fortfarande har problem med anslutning till eduroam efter att ha följt instruktionerna i Serviceportalen, kontakta IT-support