Linnéuniversitetets gula blommor

Välkommen till Linnédialogen 2022

Linnédialogen är en mötesplats för regionens skolchefer, som har ägt rum i februari sedan 2016. Tema för Linnédialogen 2022: Ledarskap och kompetensförsörjning för en likvärdig skola – en gemensam angelägenhet.

Anmälan är nu öppen till Linnédialogen som äger rum den 9 februari 2022.

Syftet med Linnédialogen är att stärka samverkan mellan Linnéuniversitetet och skolhuvudmän i regionen för att tillsammans främja utveckling av skolväsendet, lärarutbildning och fortbildning av yrkesverksamma inom förskola och skola. Vi ser fram emot att möta skolchefer från Blekinge, Jönköpings, Kalmar och Kronobergs län, för att diskutera årets tema: Ledarskap och kompetensförsörjning för en likvärdig skola – en gemensam angelägenhet.

Dagen kommer att innehålla dialoger och presentationer av skolhuvudmän Skolverket och lärarutbildningen vid Linnéuniversitetet.

Vi träffas på Elite Stadshotellet i Växjö.
Vi startar med fika kl. 09.15. Programmet börjar kl. 09.45 och avslutas kl. 15.30. Dagen kommer att inledas av Hanna Palmér, dekan för Nämnden för lärarutbildning.

Information och anmälningsformulär inför Linnédialogen den 9 februari 2022

Information från tidigare Linnédialoger

Varmt välkomna önskar Nämnden för lärarutbildning (NLU) och Regionalt utvecklingscentrum (RUC).