Växjökonferensen 2022

Växjökonferensen 26-27 januari 2022

2022 ska Växjökonferensen genomföras för 34:e året i rad. Det gör det till en av landets äldsta utbildningskonferenser. Självklart speglar konferensen även 2022 aktuell diskussion om utbildning och skola. Välkommen att ta del av diskussioner kring framtidens skola!

Tema 2022: Samhälle och skola i förändring, att utbilda för framtiden

Utbildning är en nyckel för att kunna hantera de utmaningar vi ständigt ställs inför när samhället förändras. Årets konferens belyser både praktiska och idémässiga aspekter av hållbar utbildning. Vi hoppas att innehållet ska vara till nytta för alla som arbetar med uppdraget att verka för framtidens skola.

Växjökonferensen är ett samarrangemang av Växjö kommun, Region Kronoberg och Linnéuniversitetet. Den riktar sig till utbildningspolitiker, förvaltningstjänstemän, rektorer, fackliga organisationer, studie- och yrkesvägledare samt lärare på grundskola, gymnasium och högskola/universitet.

Anmälan är öppen och mer information finns via länken nedan.
Välkommen till Växjökonferensen 2022!

Läs mer på Växjökonferensens webbplats