CHAMPS-student

Avslutning Coaching och Sport Management 2022

Fredagen den 3 juni 2022 var det dags för examenshögtid för den 19:e årgången av studenter från Coaching och Sport Management (CSM).

Högtiden innehöll såväl avslutningstal från programledare och lärare som utdelning av CSM stipendium som utdelas och finansieras av RF/SISU Småland.

Årets stipendium tilldelades Alexander Rudensten för sitt examensarbete Framtiden på dagordningen: En studie av föreningars upplevelse av Svenska fotbollförbundets föreningsutvecklingskoncept Diplomerad förening.

Vi gratulerar alla studenter till fina insatser åren 2019–2022! Ni tillhör nu en skara av snart 600 ”idrottsarbetare” som läst sin utbildning hos oss vid CSM, en utbildning som för övrigt var den första av sitt slag i Sverige.

Lycka till i framtiden!

Daniel Bjärsholm och Calle Hageskog
Programansvariga CSM

Glada studenter på trappan till Teleborgs slott
Här ses glada CSM:are på trappan till Teleborgs slott inför den traditionsenliga examenslunchen.