pitch-tävling

Doktorander! Pitcha din forskningsidé och vinn en möjlighet att presentera den internationellt!

Vill du väcka entusiasm och intresse för din forskning – samtidigt som du övar på att göra den begriplig för alla, och dessutom får internationell erfarenhet? Då ska du delta i Linnéuniversitetets pitchtävling för doktorander!

Tävlingen består av två kategorier, EUniWell och SANORD. Du väljer själv vilken du vill delta i. Vinnarna får delta i en kurs i forskningskommunikation i Frankrike eller medverka på en konferens i Sydafrika.

För att delta i tävlingen ska du vara antagen som doktorand vid Linnéuniversitetet med planerad disputation efter juni 2023.

Din ansökan ska bestå av en video där du pitchar din forskningsidé under max tre minuter. Pitchen ges som talat ord på engelska. Din ansökan ska även innehålla ett abstrakt på max 250 ord om din forskningsidé. Ditt bidrag ska vara inskickat senast kl 16.00 den 12 oktober.

Intresserad? Du hittar fullständiga regler och instruktioner för tävlingen här (pdf).

Behöver du träna på din pitch?

Anmäl dig till en pitch-workshop den 30 september kl 13.00-14.00 eller kl 14.30-15.30. På workshopen får du bland annat prova en amerikansk pitchmetod från Stanford Research Institute. Du anmäler dig till workshopen genom att mejla till intrel@lnu.se.