Kollage av kända alumner

Öppet att nominera till nya utmärkelsen Årets Alumn

Har du en vän eller kollega som gjort något riktigt bra på jobbet eller för samhället? Om hen har studerat vid Linnéuniversitetet är det fritt fram att nominera personen till utmärkelsen Årets Alumn!

Vi på Linnéuniversitetet är stolta över mycket, men kanske allra mest över våra studenter som flyger vidare ut i världen och gör smarta saker. Under årets Stipendiehögtid vill vi därför uppmärksamma en alumn som gjort något värdefullt – för samhället, för miljön, för kollegorna eller för något helt annat.

– Vi vet att vi har många alumner i karriären som är framgångsrika och har gjort stor skillnad. Det här känns som ett speciellt tillfälle att få lyfta upp en person med det lilla extra och belysa deras arbete, säger Linda Leonhardt, alumnansvarig vid Linnéuniversitetet.

Här hittar du nomineringsformulär, mer information och fullständiga kriterier. Nomineringen är öppen till och med 10 oktober. Utmärkelsen delas ut den 25 november under Linnéuniversitetets Stipendiehögtid i Kalmar.