Rektor i talarstol

Rektor Peter Aronsson i Smålandsposten: ”Framtidens kunskap skapas av Linnéuniversitetet”

Det skriver Linnéuniversitetets rektor Peter Aronsson i en debattartikel publicerad i Smålandsposten onsdag 7 september.

Omgivna av en orolig värld, i en jämn valrörelse med oviss utgång är samhällets behov av välgrundad kunskap större än någonsin.

Linnéuniversitetet har under de senaste åren satsat stort på kunskapsmiljöer som kombinerar forskning, utbildning och samverkan inom områden som nya material, digitala transformationer, hållbart vatten, lärande i förändring och hållbar turism. Det är att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling.

Oavsett regering och politiska vindriktningar – Linnéuniversitetet är redo att framgångsrikt ta ansvar för en bättre framtid.