EU-representanter

EU-representanter nyfikna på e-hälsa

Den 10-11 maj bjöd Brysselkontoret SBHSS in till Europaforum vid Linnéuniversitetet med syfte att diskutera hur vi kan använda EU-arenan för att skapa en hållbar framtid. Cirka 15 av konferensens deltagare valde då att göra ett studiebesök i eHealth Arenas showroom.

Hur kan rätt partnerskap leda till omställning? Digitalisering i olika arbetsområden kan stödja utvecklingen av enskilda företag och den offentliga sektorn samt korsbefrukta forskningen. Den 10:e maj samlades en EU-kommisionär och flera personer som är verksamma vid Brysselkontoret för att lyssna på förläsarna Evalill Nilsson, koordinator för e-hälsa vid Linnéuniversitetet och Maria Eifrem, projektledare vid eHealth Arena.

Deltagarna fick lyssna till goda exempel om vad som pågår inom e-hälsa, regionalt, nationellt och internationellt, och fick sedan besöka showrummet, där de fick titta på och testa olika tekniska e-hälsolösningar i hemmet.