Skärmavbild av chatboten Calle

Ny student? Få hjälp direkt av vår nya chatbot!

Har du frågor om antagning, registrering eller hur du hittar ditt schema? Ta hjälp av chatboten Calle, vår nya digitala medarbetare som kan svara på många av de frågor man kan ha som ny student.

Chatboten Calle finns alltid tillgänglig på Lnu.se för att vägleda dig som har frågor om studier vid Linnéuniversitetet. Du hittar den genom att klicka på den gula ikonen i högra hörnet på flera studierelaterade sidor, exempelvis sidan Ny student.

– Calle hjälper också till med länkar till mer information, vilket är praktiskt för den som undrar om exempelvis kursregistrering, studentkonto eller lånekort, säger Frida Sjökvist, som projektleder implementeringen av chatboten.

Inledningsvis kan Calle besvara allmänna studierelaterade frågor på svenska. Men allteftersom chatboten blir varm i kläderna kommer den att lära sig om fler områden.

 

Mer information:

Du hittar chatboten Calle på flera av våra sidor riktade till studenter, till exempel här: https://lnu.se/student/ny-student/