Vårdpersonal som ger råd i en dator

Framtidens digitala vård: Forskning och perspektiv på 1177 direkt

177 direkt finns i tolv av Sveriges regioner. Tjänsten erbjuder invånarna råd och möjlighet att chatta med vårdpersonal när de matar in sina sjukdomssymtom. Vad tycker vårdpersonal och invånare om tjänsten? Vad visar forskningen? Fredag den 11 oktober bjuder Region Västerbotten in till ett webbinarium där flera forskare berättar om sin forskning kring 1177 direkt.

Datum: Fredag den 11 oktober
Tid: 13.00-15.30

Program:

Kl 13-13.05 Inledning

13.05-13.25 Översikt av pågående forskning om 1177 direkt, Evalill Nilsson, Linnéuniversitetet

13.25-13.55 Patienters upplevelse av att använda 1177 direkt, Pär Eriksson, Linnéuniversitetet

13.55-14.05 Paus

14.05-14.35 Vårdpersonalens upplevelser av att arbeta med 1177 direkt samt upplevt behov och erfarenhet av utbildning i chattmetodik, Elnura Halmambetova, Region Kalmar län

14.35-14.45 Paus

14.45-15.15 Undersökning av hur användare upplever tillgänglighet och användbarhet i utformningen av 1177 direkt, Stefan Johansson, Begripsam

15.15-15.30 Avslutning

Webbinariet är avgiftsfritt.

Arrangör: Projektet Hälsodigitalens akademi, Region Västerbotten och Svenska forskarnätverket för digital vård

 

Vill du delta?
Anmäl dig här: Forskning och perspektiv på 1177 direkt