[Uppdaterad/Åtgärdad] Driftstörning på LnuPlay (Kaltura)

Uppdatering 210315 kl 16:00:

Enligt uppgift så skall driftstörningen nu vara åtgärdad.

 

Uppdatering 20210315 kl 10:38: 

Kaltura har problem igen. Följ status på https://status.nordu.net/

 

Uppdatering 20210315 kl 08:15:

Nordunet har nu markerat detta som löst. Allt ska fungera nu.

 

Uppdatering: 20210309 kl. 11:30

Vi och andra lärosäten i Norden har för närvarande stora prestandaproblem med vår play-tjänst. Detta påverkar möjligheten att ladda upp, redigera och ta bort video från Min media (LnuPlay). Vår leverantör NORDU.net håller på med att synka om databaser och servrar som fått problem, vilket påverkar prestandan (allt tar längre tid för servrarna).

Arbetet beräknas tyvärr pågå under några dagar framöver vilket vi beklagar.

Undvik att arbeta med filmer mitt på dagen då belastningen är stor. Om möjligt vänta till kväll eller tidig morgon.  Detta påverkar arbete med filmer via både play.lnu.se och MyMoodle. Visning av filmer verkar däremot fungera normalt. Följ status på https://status.nordu.net

Du som personal kan läsa mer här:
https://lnu.se/medarbetare/forum/lnuplay-nyheter/stora-storningar-i-play-tjansten--forklaring/

-------------------------------------------

För närvarande är det en driftstörning på LnuPlay (Kaltura)

Sunet felsöker.

För status se mer här: https://status.nordu.net/