Quantum and Beyond

Foundations of Quantum Mechanics and Technology (FQMT)

Internationell konferens inom kvantteori, kvantexperiment och kvantteknologi vid Linnéuniversitetet i Växjö, 12-15 juni 2017. Ankomst 11 juni, avfärd 16 juni.

Avslutad konferens. Tack alla som deltagit!
Affisch, FQMT

Konferensen Foundations of Quantum Mechanics and Technology (FQMT) arrangeras av International Centre for Mathematical Modelling in physics, engineering and cognitive sciences (ICMM) vid Linnéuniversitetet i Växjö. Denna den artonde upplagan av konferensen är tillägnad grundläggande kvantteori (inklusive filosofiska frågor), kvantexperiment och nyligen utvecklade kvantteknologier (med fokus på deras grundläggande aspekter).

Mer information, program, anmälan etc finns på Foundations of Quantum Mechanics and Technologys engelska webbplats.

Kvantpartiklar håller mystisk kontakt – trots stora avstånd

Reportage från fjolårets konferens, Quantum and Beyond 2016.