Lnu.se/student
Linnéuniversitetet
Sök
Huvudmeny
Logga in
Lyssna
English
Sök
Sök
Utbildning
Forskning
Bibliotek
Möt Linnéuniversitetet
Aktuellt
Kunskapsmiljöer
Samarbeta med oss
Stöd oss
Ett hållbart universitet
Öppen vetenskap
Det kulturella universitetet
Om Linnéuniversitetet
Kontakta och besöka
Våra ämnen
Organisation
Evenemang
Konferenser
Lediga jobb
Student
Logga in
Lyssna
English
Caroline Johansson
Universitetslektor
Institutionen för psykologi
Fakulteten för hälso- och livsvetenskap
caroline.johansson@lnu.se
0480-44 67 88
076-145 72 71
45084, Hus Vita, Kalmar
Spara kontaktuppgifter
Ladda ner bild
Publikationer
Artikel i tidskrift (Refereegranskat)
Johansson, C.
, Åberg, M.,
Hedlin, M.
(2021).
Touch the Children, or Please Don't : Preschool Teachers’ Approach to Touch
.
Scandinavian Journal of Educational Research
. 65 (2). 288-301.
Status: Publicerad
Åberg, M.,
Hedlin, M.
,
Johansson, C.
(2020).
Vardagliga beröringspraktiker i förskola och förskollärarutbildning : Om normer i förändring
.
UNIPED
. 43 (3). 205-222.
Status: Publicerad
Hedlin, M.
, Åberg, M.,
Johansson, C.
(2019).
Too much, too little : Preschool teachers’ perceptions of the boundaries of adequate touching
.
Pedagogy, Culture & Society
. 27 (3). 485-502.
Status: Publicerad
Åberg, M.,
Hedlin, M.
,
Johansson, C.
(2019).
Preschool anxieties : Constructions of risk and gender in preschool teachers' talk on physical interaction with children
.
Journal of Early Childhood Research
. 17 (2). 104-115.
Status: Publicerad
Hedlin, M.
, Åberg, M.,
Johansson, C.
(2019).
Fun guy and possible perpetrator : an interview study of how men are positioned within early childhood education and care
.
Education Inquiry
. 10 (2). 95-115.
Status: Publicerad
Johansson, C.
,
Hedlin, M.
, Åberg, M. (2018).
A touch of touch : Preschool teacher education students' reflections about physical touch
.
Issues in educational research
. 28 (4). 953-966.
Status: Publicerad
Johansson, C.
(2013).
Views on and Perceptions of Experiences of Touch Avoidance : An Exploratory Study
.
Current psychology (New Brunswick, N.J.)
. 32 (1). 44-59.
Status: Publicerad
Terjestam, Y.
, Joupér, J.,
Johansson, C.
(2010).
Effects of Scheduled Qigong Exercise on Pupils’ Well-being, Self-image, Distress and Stress".
.
Journal of Alternative and Complementary Medicine
. 16 (9). 939-944.
Status: Publicerad
Ozolins, A.
,
Sandberg, C.
(2009).
Development of a multifactor scale measuring the psychological dimensions of touch avoidance.
.
International Journal of Psychology: A Biopsychosocial Approach
. (3). 33-56.
Status: Publicerad
Konferensbidrag (Övrigt vetenskapligt)
Hedlin, M.
,
Johansson, C.
(2018).
Touch in preschool - care or risk? : Paperpresentation.
.
.
Hedlin, M.
,
Johansson, C.
(2017).
Men who are preschool teachers handling distrust
.
.
Hedlin, M.
,
Johansson, C.
(2017).
Preschool-teacher and man : Handling gender-specific expectations.
.
.
Rapport (Övrigt vetenskapligt)
Ozolins, A.
,
Johansson, C.
(2000).
Självvärdering hos elever i grundskolan - en totalundersökning av Vislandaskolan.
. Rapport nr2, Inst. för samhällsvetenskap, Växjö universitet.
Doktorsavhandling, sammanläggning (Övrigt vetenskapligt)
Johansson, C.
(2013).
Perception
of touch.
:
Developmental and personality factors in touch avoidance
.
. Doctoral Thesis. Lunds Universitet, Institutionen för Psykologi. 110.
Den här webbplatsen använder kakor (cookies) för att förbättra upplevelsen för dig.
Tillåt alla kakor
Tillåt bara nödvändiga kakor
Läs mer om kakor