Mina forskargrupper
-
Centrum för kultursociologi Centrum för kultursociologi kombinerar humanistiska och samhällsvetenskapliga metoder för frågor om människors livsvillkor, symboliska strukturer och maktrelationer.
-
Linnaeus University Centre for Concurrences in Colonial and Postcolonial Studies Linnéuniversitetets spetsforskningscentrum för samtidigheter (concurrences) i koloniala och postkoloniala studier är en…
Mina pågående forskningsprojekt
-
Projekt: "Idag ska vi prata…": intimitet, migration och möjligheterna för social solidaritet Detta projekt undersöker förhandlingar kring kärlek, relationer, intimitet och hälsa i förhållande till…
-
Projekt: AgroDev Projektet syftar till att modernisera högre utbildning relaterad till agroindustrin. På så sätt ska det främja implementering och effektiv förvaltning av hållbara system för…
-
Såddprojekt: AI för ISP: Beviskoncept med användning av en AI-chattbot för att stödja grundläggande akademiskt skrivande Målet är att utforska hur man kan använda ChatGPT för att stödja studenter att…
Mina avslutade forskningsprojekt
-
Projekt: Europeiska migrations- och integrationsnätet (EMIN) EMIN arbetar genom geografiskt oberoende insatser över hela Sverige. Projektets mål var att individuellt stödja målgruppen under hela dess…
-
Projekt: FutureAbility: Digital och tvärsektoriell kompetens för lärare i nätbaserad undervisning Målet för detta projekt är att utveckla fortbildning och resurser för lärare i nätbaserad undervisning…
-
Projekt: iBali – democratising knowledge through creative storytelling in urban African schools Målet med projektet iBali är att skapa ett internationellt nätverk i Afrika som tillämpar konstnärliga…
-
Projekt: Vad hände sedan? I ett möte mellan konst och forskning kombinerar detta projekt etnologiska, konstnärliga metoder med mobilbaserad egendokumentation för att gestalta flyktingars erfarenheter.…
Publikationer
Artikel i tidskrift (Refereegranskat)
-
Davies, A., High, C., Mwangome, N., Hanlin, R., Jones, C. (2022). Evaluating and engaging : Using participatory video with Kenyan secondary school students to explore engagement with health research. Frontiers in Public Health. 10.
Status: Publicerad -
Singh, N., High, C., Lane, A., Oreszczyn, S. (2017). Building agency through participatory video : Insights from the experiences of young women participants in India. Gender, Technology and Development. 21 (3). 173-188.
Status: Publicerad -
Nemes, G., High, C. (2013). Old institutions, new challenges : the agricultural knowledge system in Hungary. Studies in Agricultural Economics. 115 (2). 76-84.
Status: Publicerad -
Petheram, L., Stacey, N., Campbell, B., High, C. (2012). Using visual products derived from community research to inform natural resource management policy. Land use policy. 29 (1). 1-10.
Status: Publicerad -
Petheram, L., High, C., Campbell, B., Stacey, N. (2011). Lenses for learning : visual techniques in natural resource planning. Journal of Environmental Management. 92 (10). 2734-2745.
Status: Publicerad
Konferensbidrag (Refereegranskat)
- Mohammed, A.T., High, C., Velander, J., Matar, K., Okmanis, R., et al. (2024). Generative AI-Enhanced Academic Writing : A Stakeholder-Centric Approach for the Design and Developmentof CHAT4ISP-AI. SAC '24: Proceedings of the 39th ACM/SIGAPP Symposium on Applied Computing. 74-80.
Konferensbidrag (Övrigt vetenskapligt)
- High, C., Teleman, H. (2021). What’s it for? : The social affordances of participatory media production and the ideology of practice. IVMC7: Decolonising Design : Abstracts booklet.
- Moore, R., Buckler, A., Addae-Kyeremeh, E., Singh, R., Rossiter, J., et al. (2017). Understanding teachers' working experiences : Capturing data on teachers as professionals, learners and change-makers in low resource contexts. .
- High, C., Buckler, A. (2017). Teachers work : The tacit pedagogy of expert teachers in rural Malawi. Presented at EADI-NORDIC 2017.
- High, C., Buckler, A. (2017). When the best action happens behind the camera : Using participatory video to understand the implicit theories-in-practice of primary teachers in Malawi.. .
- High, C., Goldsmith, R. (2015). Working with others : Mediating research and practice in participatory video. Presented at 4th International Visual Methods Conference, Singapore, 16-18 September, 2015.
Kapitel i bok, del av antologi (Övrigt vetenskapligt)
- Nemes, G., High, C., Augustyn, A. (2014). Beyond the New Rural Paradigm : Project state and collective reflexive agency. Territorial Cohesion in Rural Europe : The Relational Turn in Rural Development. London, Routledge. 212-235.
- High, C., Singh, N., Petheram, L., Nemes, G. (2012). Defining participatory video from practice. Handbook of Participatory Video. Lanham, Maryland, AltaMira Press. 35-48.
Övrigt (Övrigt vetenskapligt)
- High, C. (2011). Academic Seminar Blockade. Youtube.