Jag är adjunkt på Institutionen för Psykologi. Hösten 2025 disptuerade jag med min avhandling Playful Reading: fostering parent-infant interaction and communication through interactive shared reading.
Min tidigare arbetslivserfarenhet har jag som legitimerad psykolog då jag framförallt arbetade med föräldrar samt små och stora barn.
Undervisning
I huvudsak så föreläser jag inom psykologprogrammet.
Jag är kursansvarig för fördjupningskurserna inom utvecklingspsykologi samt psykologstudenternas första utredningskurs. När psykologstudenterna genomför sin VFU-termin har jag förmånen att följa en grupp studenter. Övriga moment som jag föreläser inom: pedagogisk psykologi och samspelsträning. Jag har kursansvar för Spädbarnspsykologi, en fristående kurs.
Jag arbetar för att utveckla komplexa examinationer i mina kurser. Jag tillämpar Problembaserad Inlärning, rollspel och OSCE (objective structured clinical examination).
Forskning
I min avhandling tittade jag på hur en specifik form av högläsning, kallat interaktiv högläsning, påverkar olika aspekter hos det lilla barnet och hos föräldrarna. Jag är nyfiken på om denna kommunikativa och aktiva läsmetod påverkar barnet, föräldern och samspelet mellan dem. Jag använder mig av både kvalitativa och kvantitativa metoder.
Uppdrag
På institutionen är jag en av två programansvariga för psykologprogrammet.