Lnu.se/student
Linnéuniversitetet
Sök
Huvudmeny
Logga in
Lyssna
English
Sök
Sök
Utbildning
Forskning
Bibliotek
Möt Linnéuniversitetet
Aktuellt
Kunskapsmiljöer
Samarbeta med oss
Stöd oss
Ett hållbart universitet
Öppen vetenskap
Det kulturella universitetet
Om Linnéuniversitetet
Kontakta och besöka
Våra ämnen
Organisation
Evenemang
Konferenser
Lediga jobb
Student
Logga in
Lyssna
English
Emma Lindeblad
Affilierad forskare
Institutionen för psykologi
Fakulteten för hälso- och livsvetenskap
emma.lindeblad@lnu.se
Spara kontaktuppgifter
Ladda ner bild
Publikationer
Artikel i tidskrift (Refereegranskat)
Almgren Bäck, G.
,
Lindeblad, E.
,
Elmqvist, C.
,
Svensson, I.
(2023).
Dyslexic students' experiences in using assistive technology to support written language skills : a five-year follow-up
.
Disability and Rehabilitation : Assistive Technology
.
Status: Epub för tryck
Svensson, I.
,
Nordström, T.
,
Lindeblad, E.
, Gustafson, S.,
Björn, M.
,
et al
. (2021).
Effects of assistive technology for students with reading and writing disabilities
.
Disability and Rehabilitation : Assistive Technology
. 16 (2). 196-208.
Status: Publicerad
Lindeblad, E.
, Nilsson, S., Gustafson, S.,
Svensson, I.
(2019).
Self-concepts and psychological health in children and adolescents with reading difficulties and the impact of assistive technology to compensate and facilitate reading ability
.
Cogent Psychology
. 6 (1). 1-18.
Status: Publicerad
Svensson, I.
,
Lindeblad, E.
(2019).
20 års svensk forskning i assisterande teknik – vad har vi lärt oss?
.
Viden om Literacy
. (26). 24-30.
Status: Publicerad
Lindeblad, E.
, Nilsson, S., Gustafson, S.,
Svensson, I.
(2017).
Assistive technology as reading interventions for children with reading impairments with a one-year follow-up
.
Disability and Rehabilitation : Assistive Technology
. 12 (7). 713-724.
Status: Publicerad
Lindeblad, E.
,
Svensson, I.
, Gustafson, S. (2016).
Self-Concepts and Psychological Well-Being Assessed By Beck Youth Inventory Among Pupils with Reading Difficulties
.
Reading Psychology
. 37 (3). 449-469.
Status: Publicerad
Konferensbidrag (Refereegranskat)
Svensson, I.
,
Lindeblad, E.
,
Nordström, T.
,
Fälth, L.
(2017).
Short and long-term effects of using assistive technology for students with reading and writing disabilities in compulory secondary school
.
Language, Literacy and Learning Conference, Perth, Australia, March 30 - April 1, 2017, Perth, Australia
.
Nordström, T.
,
Svensson, I.
,
Lindeblad, E.
, Gustafson, S., Nilsson, S. (2016).
Teachers' perceptions of reading apps for reading impaired students following a RCT study
.
Presented at the 5th All european dyslexia conference, Modena, Italy, 21-24 september, 2016
.
Doktorsavhandling, sammanläggning (Övrigt vetenskapligt)
Lindeblad, E.
(2017).
Self-concepts and psychological health among children and adolescents with reading disabilities and the influence of assistive technology
. Doctoral Thesis. Växjö, Linnaeus University Press.
Den här webbplatsen använder kakor (cookies) för att förbättra upplevelsen för dig.
Tillåt alla kakor
Tillåt bara nödvändiga kakor
Läs mer om kakor