Lnu.se/student
Linnéuniversitetet
Sök
Huvudmeny
Logga in
Lyssna
English
Sök
Sök
Utbildning
Forskning
Bibliotek
Möt Linnéuniversitetet
Aktuellt
Kunskapsmiljöer
Samarbeta med oss
Stöd oss
Ett hållbart universitet
Öppen vetenskap
Det kulturella universitetet
Om Linnéuniversitetet
Kontakta och besöka
Våra ämnen
Organisation
Evenemang
Konferenser
Lediga jobb
Student
Logga in
Lyssna
English
Helén Egerhag
Doktorand
Institutionen för pedagogik och lärande
Fakulteten för samhällsvetenskap
helen.egerhag@lnu.se
0470-70 84 37
H106, Hus F, Växjö
Spara kontaktuppgifter
Ladda ner bild
Publikationer
Artikel i tidskrift (Refereegranskat)
Fälth, L.
,
Selenius, H.
,
Egerhag, H.
(2023).
A cross-sectional study on reading among young L1 and L2 students in Sweden
.
European Journal of Special Needs Education
. 38 (2). 233-244.
Status: Publicerad
Egerhag, H.
,
Fälth, L.
,
Nilvius, C.
,
Selenius, H.
,
Svensson, I.
(2023).
Promoting decoding among young students with Swedish as a first and second language within a response to intervention model
.
Journal of Childhood, Education & Society
. 4 (2). 176-192.
Status: Publicerad
Lundbäck, B.
,
Egerhag, H.
(2020).
Lesson Study as a bridge between two learning contexts
.
International Journal for Lesson and Learning Studies
. 9 (3). 289-299.
Status: Publicerad
Artikel i tidskrift (Övrigt vetenskapligt)
Egerhag, H.
(2022).
Läsförmåga hos elever i ämnena svenska och svenska som andraspråk i årskurs 1–3. : En tvärsnittsstudie.
.
Läs- och skrivsvårigheter & Dyslexi
. (4). 20-24.
Status: Publicerad
Egerhag, H.
,
Nilvius, C.
(2020).
Response to intervention (RTI) för nyanlända och flerspråkiga elever
.
Dyslexi : aktuellt om läs- och skrivsvårigheter
. (2). 1-8.
Status: Publicerad
Egerhag, H.
(2019).
Läsinterventioner i svenska som andraspråk för vuxna
.
Dyslexi : aktuellt om läs- och skrivsvårigheter
. (4). 14-17.
Status: Publicerad
Den här webbplatsen använder kakor (cookies) för att förbättra upplevelsen för dig.
Tillåt alla kakor
Tillåt bara nödvändiga kakor
Läs mer om kakor