Linnéuniversitetet
Lnu.se/student
Genväg till sidans innehåll
Sök
Huvudmeny
Logga in
English
Sök
Sök
Utbildning
Forskning
Bibliotek
Möt Linnéuniversitetet
Aktuellt
Fakulteter
Kunskapsmiljöer
Samarbeta med oss
Stöd oss
Ett hållbart universitet
Forskningsetik
Öppen vetenskap
Det kulturella universitetet
Om Linnéuniversitetet
Kontakta och besöka
Våra ämnen
Organisation
Evenemang
Konferenser
Jobba hos oss
Student
Logga in
English
John Rack
Docent
Institutionen för pedagogik
Fakulteten för samhällsvetenskap
john.rack@lnu.se
0470-70 87 14
Spara kontaktuppgifter
Ladda ner bild
Mina forskargrupper
EdTechLnu
Forskningen inom kunskapsområdet EdTechLnu har tre huvudspår: • Utveckling av ny teknologi för att stödja utbildning och lärande. • Undersökning av undervisning och lärande där elever och…
Research in Inclusion, Democracy and Equity (RIDE)
Forskningsmiljön RIDE består av forskare som bedriver studier inom det specialpedagogiska och socialpedagogiska området. Forskningen fokuserar främst…
Mina pågående forskningsprojekt
Projekt: Insight – Inclusive teaching methods in higher education
Syftet med projektet Insight är att identifiera inkluderande undervisningsstrategier för att förbättra undervisnings- och…
Projekt: Utbildningsteknologi i grundskolan
Projektet syftar till att förändra lärares utbildningspraktik och förbättra elevers skolresultat. Detta ska ske med hjälp av datastyrt besluts- och…
Publikationer
Artikel i tidskrift (Refereegranskat)
Rundquist, R.
,
Holmberg, K.
,
Rack, J.
,
Mohseni, Z.
,
Masiello, I.
(2024).
Use of Learning Analytics in K–12 Mathematics Education : Systematic Scoping Review of the Impact on Teaching and Learning
.
Journal of Learning Analytics
. 11 (3). 174-191.
Status: Publicerad
Nordmark, S.
, Augustsson, H.,
Davidsson, M.
,
Andersson-Gidlund, T.
,
Holmberg, K.
,
et al
. (2024).
Piloting Systematic Implementation of Educational Technology in Swedish K-12 Schools : Two-Years-In Report
.
Global Implementation Research and Applications
. 4. 309-323.
Status: Publicerad
Wengelin, Å.,
Kraft, S.
, Thurfjell, F.,
Rack, J.
(2024).
What can writing-process data add to the assessment of spelling difficulties?
.
Reading and writing
. 37. 1635-1658.
Status: Publicerad
Masiello, I.
, Fixsen, D.L.,
Nordmark, S.
,
Mohseni, Z.
,
Holmberg, K.
,
et al
. (2023).
Digital transformation in schools of two southern regions of Sweden through implementation-informed approach : A mixed-methods study protocol
.
PLOS ONE
. 18 (12).
Status: Publicerad
Kraft, S.
, Rønneberg, V.,
Rack, J.
, Thurfjell, F., Wengelin, Å. (2023).
Exploring transcription processes when children with and without reading and writing difficulties produce written text using speech recognition
.
L1-Educational Studies in Language and Literature
. 23 (1). 1-28.
Status: Publicerad
Ylenfors, M.,
Malmqvist, J.
, Möllås, G.,
Rack, J.
(2022).
Arbete för flerspråkiga elever som möter svårigheter i läs- och skrivutveckling – en enkätstudie
.
Nordic Journal of Literacy Research
. 8 (2). 82-105.
Status: Publicerad
Kraft, S.
, Thurfjell, F.,
Rack, J.
, Wengelin, Å. (2019).
Lexikala analyser av muntlig, tangentbordsskriven och dikterad text producerad av barn med stavningssvårigheter
.
Nordic Journal of Literacy Research
. 5 (3). 102-122.
Status: Publicerad
Konferensbidrag (Refereegranskat)
Holmberg, K.
,
Matta, C.
,
Nordmark, S.
,
Masiello, I.
,
Rack, J.
,
et al
. (2025).
From Balance to Informed Criticism : Discursive Transformations in a Development Project on Digital Learning Material in Primary School
.
INTED2025 Proceedings : 19th International Technology, Education and Development Conference Valencia, Spain. 3-5 March, 2025.
. 4428-4433.
Rundquist, R.
,
Holmberg, K.
,
Rack, J.
,
Mohseni, Z.
,
Masiello, I.
(2024).
Use of Learning Analytics in K-12 Mathematics Education : Systematic Scoping Review of Impact on Teaching and Learning
.
.
Holmberg, K.
,
Andersson-Gidlund, T.
,
Masiello, I.
,
Rack, J.
,
Mohseni, Z.
(2023).
Teachers' approaches to digital technology : when organizations' and teachers' practices are not constructively aligned
.
Nordic Educational Research Association (NERA): Digitalization and Technologies in Education Opportunities and Challenges 15 -17 March, 2023
.
Konferensbidrag (Övrigt vetenskapligt)
Masiello, I.
,
Matta, C.
,
Holmberg, K.
,
Nordmark, S.
,
Rack, J.
,
et al
. (2025).
An AI Chat-Bot Thematic Analysis of Teachers’ Expectations of Digital Learning Materials in Primary Schools
.
INTED2025 : 19th International Technology, Education and Development Conference Valencia, Spain, 3-5 March, 2025.
. 4063-4071.
Manuskript (Övrigt vetenskapligt)
Egerhag, H.
,
Rack, J.
Reading Interventions in a Second Language : A Systematic Scoping Review
.